کارخانه تولیدکننده ورق نورد سرد و گرم «اردمیر» ترکیه در بازار جهانی کلاف نورد سرد و گرم با کاهش مستمر قیمت‌های خود مشکل آفرین شده است.‌این کارخانه تولید زیادی را ذخیره کرده است و هم اکنون در صدد کاهش میزان موجودی‌های خود است. اردمیر که بزرگترین کارخانه فولاد سازی ترک‌ها است‌، همچنان با ظرفیت کامل کار می‌کند و توجهی نیز به افت تقاضا در‌این شرایط رکود بازار ندارد و اخیرا از امتیاز تعرفه‌های وارداتی اعمال شده روی کلاف نورد گرم وارداتی سوء استفاده می‌کند.

دست‌اندرکاران بازار می‌گویند: تاکتیک اردمیر فروش محصولات آن را در داخل بسیار سخت کرده است.‌این شرکت پیوسته قیمت‌های خود را به زیر قیمت‌های وارداتی تنزل می‌دهد تا از میزان موجودی آن بکاهد.

پس از یک دوره طولانی در سال گذشته که واردات تداوم داشت‌، به موجودی انبارهای کلاف ترکیه شدیدا افزوده شده است. زمانی که در اروپا قیمت‌ها به اوج خود یعنی ۱۲۰۰‌دلار در هر تن در سال گذشته رسید‌، اردمیر قیمت‌های خود را به ۱۵۰۰دلار رسانید. نتیجه سیلی از واردات بود، چون خریداران ترکیه به دنبال خرید محصولات ارزان تر وارداتی بودند.در حال حاضر که قیمت‌ها سقوط کرده است به همه لطمه زده است. گفته می‌شود که اردمیر در آخرین معامله کلاف نورد گرم خود را به قیمت ۳۹۰ تا ۳۶۵‌دلار فوب در هر تن به خریداران‌ایتالیایی فروخته است.

تاکتیک‌های اردمیر عجیب و غریب است. امیدواریم‌این شرکت از‌این بحران درس گرفته و زمانی که بازار بهبود یافت دوباره قیمت‌های خود را زیادتر افزایش ندهد.