گروه بورس کالا- سحر نمایشی : روند معاملات فلزات در بازار آزاد طی هفته‌ای که گذشت نوسانی بود؛ به طوری که هفته گذشته قیمت اکثر فلزات نسبت به هفته ماقبل آن به تاثیر از افزایش نرخ دلار، صعودی بود. حال آنکه در روزهای ابتدایی هفته روند صعودی قیمت‌ها در بازار فلزات ادامه‌دار شد و سپس در آخرین روزهای مبادلاتی هفته با افت قیمت‌ها به کار خود پایان داد.

به گفته معامله‌گران، انتشار اخبار و شایعاتی در بازار مبنی بر تزریق دلار در روز چهارشنبه سبب شد تا بازار فلزات در روزهای آخر هفته نزولی شود؛ به طوری که در پنج‌شنبه بازار با همین قیمت‌ها به کار خود پایان داد. به گفته فعالان بازار به دلیل تثبیت قیمت‌ها در این هفته و کاهش قیمت در اواخر هفته بازار اندکی آرام گرفته و خرید و فروش صورت می‌گیرد.
این در حالی است که در پنج‌شنبه هفته گذشته به دلیل افزایش نرخ ارز بازار گنگ شده بود و هیچ نرخی توسط معامله‌گران اعلام نمی‌شد. البته نا‌گفته نماند که معاملات فلزات در بورس لندن نیز در این هفته با کاهش رو‌به‌رو شد؛ به طوری که طی معاملات روز پنج‌شنبه در بازار فلزات لندن، فروش نقدی مس با کاهش رو به رو شده و به ۷ هزار و ۸۵۲ دلار رسید. همچنین خرید نقدی این فلز نیز در روز پنج‌شنبه در بورس لندن با کاهش همراه شد و با نرخ ۷ هزار و ۸۵۱ دلار و ۵۰ سنت در هر تن معامله شد. از سوی دیگر سفارش خرید مس برای سه ماه آینده هم به مبلغ ۷ هزار و ۸۴۶ دلار رسید. در این بین، خرید و فروش نقدی آلومینیوم نیز به ترتیب با قیمت یک هزار و ۹۰۹ دلار و یک هزار و ۹۰۹ دلار و ۵۰ سنت انجام شد. قلع هم با نرخ ۲۰ هزار و ۵۰۰ دلار خریداری شد و خرید و فروش روی با نرخ یک هزار و ۸۲۱ و یک هزار و ۸۲۱ دلار و ۵۰ سنت انجام شد. همچنین سرب در بورس لندن با نرخ دو هزار و ۲۹ دلار خریداری و با قیمت هر تن دو هزار و ۲۹ دلار و ۵۰ سنت به فروش رسید. کارشناسان حوزه فلزات معتقدند که با نوسانات نرخ ارز نمی‌توان هفته آینده را پیش‌بینی کرد و تا ثبات واقعی نرخ ارز قیمت‌ها نوسانی خواهد ماند.