گروه بورس کالا - سحر نمایشی: روند معاملات فلزات در بازار آزاد نسبت به روز گذشته با نوسان همراه شد، به طوری که فلزاتی مانند مس، آلومینیوم، نیکل اینکو کانادا، سرب و روی ثابت، قلع با افزایش و نیکل متفرقه با کاهش قیمت رو‌به‌رو شد. به گفته فعالان بازار قیمت‌ها حدودی است و نرخ مشخصی از این کالاها در بازار وجود ندارد. افت و خیز قیمت‌ها خبر جدیدی نیست، باز هم نوسان ارز بازار را کساد و قیمت‌ها را گنگ کرده است.

فعالان بازار معتقدند که این نوسان‌ها به نفع بازار نیست و سبب بی‌اعتمادی معامله‌گران می‌شود. همچنین این بی‌اعتمادی‌ها خود پیامدها و مشکلاتی در بازار به دنبال دارد، چرا که وقتی فروشندگان برای ترس از کاهش قیمت اجناس خود را انبار می‌کنند و تا زمان سوددهی مناسب از فروش این کالاها خودداری می‌کنند، از سوی دیگر نیز خریداران به اندازه نیاز و شاید، کمتر خرید می‌کنند که این خود موجب ضرر در تولید آنها می‌شود. البته ناگفته نماند که عوامل روانی هم در این میان بی‌تاثیر نبوده است. شایعات و اخبار منتشر شده در مورد ارز مجموعا باعث شده است که قیمت‌ها به خودی خود بالا برود و با توجه به اینکه ارز کالای نامحدودی نیست و حجم تقاضا باعث می‌شود که تقاضا بیش از عرضه بشود که این خود موجب رشد سریع قیمت‌ها می‌شود. با توجه به این مشکلات زنجیره‌ای می‌توان نتیجه گرفت که تا تثبیت نرخ ارز بازار آرام نخواهد گرفت و این افت وخیزها تنها از اعتماد بازار خواهد کاست.
از طرفی نیز معاملات فلزات هفته گذشته در بورس لندن نیز با افت رو‌به‌رو شد، به طوری که فروش نقدی مس با کاهش رو‌به‌رو شد و به 7 هزار و 765 دلار انجام رسید. همچنین سفارش خرید مس برای سه ماه آینده به مبلغ 7 هزار و 770 دلار رسید. در این بین، خرید و فروش نقدی آلومینیوم نیز به ترتیب با قیمت یک هزار و 899 دلار و یک هزار و 899 دلار و 50 سنت معامله شد. همچنین خرید و فروش روی نیز به ترتیب با نرخ یک هزار و 792 و یک هزار و 793 دلار انجام شد. سرب هم در رینگ معاملاتی با نرخ دو هزار و یک دلار خریداری و با قیمت هر تن دو هزار و 2 دلار به فروش رسید.