بورس بین قاره‌ای آیس به عنوان بورس پیشرو در بازارهای جهانی و اتاق‌های پایاپای و بورس نایسی یورنکست به عنوان مجری و راهبر بازارهای اختیار معامله و دارایی‌های مالی با درآمد ثابت، اعلام کردند مدیریت اجرایی شرکت‌های تابعه آنها اعم از شرکت تسویه و پایاپای اروپایی آیس و بورس لایف لندن توافق نامه‌ای را امضا کردند که به موجب آن اتاق پایاپای اروپایی آیس به بورس لایف خدمات تسویه و پایاپای ارائه کند. به گزارش امور بین‌الملل شرکت بورس کالای ایران و به نقل از پایگاه اینترنتی بورس بین قاره‌ای آیس، طبق توافق نامه به عمل آمده، بورس نایسی امکان انتقال یکپارچه قراردادهای تسویه خود را پیدا می‌کند.

پاول سآون مدیر عامل اتاق پایاپای بورس آیس اروپا اعلام نمود، با استفاده از این نوآوری در زمینه انجام مراحل تسویه و با اتکا به تجارب ارزشمند این بورس و ارائه ابزارهای مدیریت ریسک که مشتریان نایسی لایف حساب ویژه‌ای روی آن باز می‌کنند، تحولی اساسی در زمینه همکاری‌های بین این دو بورس ایجاد خواهد شد و روند معاملات را تسریع خواهد کرد.

از مزایای این سیستم تسویه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

۱) فراهم کردن خدمات پسا معاملاتی که شامل تحویل فیزیکی نیز است.

۲) نظارت بلادرنگ بر قیمت و موقعیت‌های معاملاتی همراه با ارائه گزارش موقعیت‌های معاملاتی به صورت هر ۵ دقیقه یک بار از قراردادهای انرژی.

۳) تسویه بیش از نیمی از قراردادهای آتی نفت خام و فرآورده‌های نفتی از طریق این سیستم به انجام می‌رسد.