گروه بنگاه‌ها - مدیر مجتمع طلای موته از اجرای موفقیت‌آمیز طرح پایلوت (نیمه صنعتی) تولید طلا و آمادگی آن برای ورود به مرحله صنعتی خبر داد. به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، حمید منتظری با بیان این مطلب گفت: در طرح پایلوت مجتمع طلای موته، استحصال طلا از ماده معدنی کم عیار (زیر ۷ گرم در تن) با راندمان حدود ۶۰ درصد و به روش «هیپ لچینگ» انجام شد که در نتیجه آن، ۱۸۷ گرم طلا به تولید رسید. وی افزود: اکنون، در حال اجرایی کردن این طرح برای تولید صنعتی طی یک سال آینده هستیم.

مدیر مجتمع طلای موته با اشاره به آماده سازی معدن چاه خاتون شرقی و شروع استخراج آن به عنوان یکی از فعالیت‌های این مجتمع تصریح کرد: مذاکره با مسوولان برای آزادسازی منطقه حفاظت شده محیط زیست برای اجرای اکتشافات تکمیلی در کل منطقه، از دیگر اقدامات صورت گرفته است.

وی ادامه داد: همچنین، بسترسازی برای باطله برداری و استخراج معدن دره اشکی و نیز راه‌اندازی اتوماسیون صنعتی در مجتمع طلای موته، از دیگر فعالیت‌های انجام شده در این واحد است. مجتمع طلای موته به عنوان نخستین تولید‌کننده طلا در کشور محسوب می‌شود.