گروه بورس کالا - روز گذشته شرکت فولاد خوزستان ۹۶ هزار و ۲۰۰ تن شمش بلوم (۱۵۰×۱۵۰) ۵SP را به ارزش بیش از ۱۵۰۰ میلیارد ریال در تالار محصولات صنعتی و معدنی بورس کالای مورد دادوستد قرار داد. این کالا به قیمت ۱۵ هزار و ۷۵۰‌ریال و به صورت سلف فروخته شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت بورس کالای ایران، در این روز و در تالار فرآورده‌های نفتی و پتروشیمی، شرکت پلیمر کرمانشاه اولین حضور خود را تالار معاملات بورس کالا با فروش ۱۴۷ تن پلی‌اتیلن سنگین تزریقی I۳ به قیمت ۳۴ هزار و ۴۳۶ ریال تجربه کرد. این گزارش حاکی است که در همین روز و در تالار صادراتی، ۴۲ هزار و ۲۰۰ تن انواع قیر شرکت‌های نفت جی و توسعه کروس انرژی به ارزش بیش از ۲۵ میلیون دلار به فروش رفت.

همچنین، در تالار داخلی فرآورده‌های نفتی و پتروشیمی، یک هزار تن قیر ۶۰۷۰، ۵۰۰ تن قیر ۸۵۱۰۰ و ۴۵ تن قیر MC۲۵۰ شرکت نفت جی معامله شد. این تالار همچنین، شاهد معامله۷۹۰ تن گوگرد کلوخه و ۲۷۶۰ تن وکیوم باتوم شرکت پالایش نفت اصفهان به همراه ۱۰ هزار تن وکیوم باتوم پالایشگاه شیراز بود.

در این تالار علاوه بر فرآورده‌های ذکر شده، بیش از ۲۳ هزار و ۴۰۰ تن انواع مواد پلیمری مانند انواع پلی‌اتیلن، پلی‌استایرن، پلی‌پروپیلن،PVC و SBR- ۱۵۰۲ مورد دادوستد قرار گرفت. از جمله شرکت‌هایی که در این روز دست پر از تالار فرآورده‌های نفتی و پتروشیمی بیرون آمدند، می‌توان به مجتمع‌های پتروشیمی امیرکبیر، بندرامام، تندگویان، نوید زرشیمی، پلی‌نار، لاله، تبریز، مارون، آبادان، شازند و تبریز اشاره کرد.

براساس این گزارش، تالار محصولات کشاورزی نیز شاهد معامله ۵۰۰ تن شکر سفید کارخانه قند قزوین به قیمت ۱۳ هزار و ۲۰۰ ریال بود. در مجموع در این روز، بیش از ۱۷۷ هزار و ۵۰۰ تن انواع کالا به ارزش بیش از ۳۱ هزار میلیارد ریال در بورس کالای ایران مورد دادوستد قرار گرفت.

شکر در بورس کالا معامله شد

آمار معاملات بورس کالا نشان می‌دهد پس از وقفه‌ای کوتاه در خرید و فروش محصولات کشاورزی، دوباره تابلوی معاملات رینگ کشاورزی روشن شده و در طول هشت روز گذشته یک هزار و ۷۵۵ تن محصول کشاورزی در بورس مورد معامله قرار گرفته است. روز گذشته نیز فعالان رینگ کشاورزی شاهد عرضه شکر سفید در بورس کالا بودند که ۵۰۰ تن از این محصول با قیمت یک هزار و ۳۲۰ تومان خریداری شد تا امیدها برای رونق معاملات کشاورزی در بورس در فاصله دو ماه مانده تا پایان سال قوت گیرد. معاملات کشاورزی بورس با عرضه گندم دامی از سرگرفته شد، به طوری که از روز ۲۵ دی ماه تا ۹۸۰ تن گندم دامی کرمانشاه با قیمت ۵۹۷ تومان به ازای هر کیلو گرم مورد داد و ستد قرار گرفته است. همچنین ۲۷۵ تن جو دامی روی تابلوی عرضه رفت و کل آن به قیمت ۶۰۰ تومان در هر کیلو گرم معامله شد.