دیروز در شرکت بورس کالای ایران، جمعا ۳۲‌هزار و۶۵۵ تن انواع فولاد، آلومینیوم، مس، کنسانتره مولیبدن و ذرت به ارزش ۱۸۱میلیارد و ۳۱‌میلیون و ۷۷۰‌هزار ریال دادوستد شد. به گزارش اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی شرکت بورس کالای ایران، تالار این بورس در روز سه شنبه شاهد جمعا ۴۲‌هزار و ۸۳۰ تن عرضه و در مقابل ۳۸‌هزار و۶۵ تن تقاضا برای محصولات فوق بود که شامل ۴۲‌هزار و ۵۹۰ تن عرضه و در مقابل ۳۷‌هزار و ۹۹۰ تن تقاضا برای محصولات فلزی و ۲۴۰ تن عرضه و در مقابل ۷۵ تن تقاضا برای محصولات کشاورزی بود. رینگ محصولات فلزی

این گزارش حاکی است در رینگ محصولات فلزی در گروه فولاد، در یک رینگ معاملاتی یک‌هزار و ۱۰۰ تن انواع محصولات فولاد به ارزش ۷‌میلیارد و۶۷۸‌میلیون ریال به صورت نقدی دادوستد شد که از نظر وزن و ارزش به ترتیب ۳۷/۳ و ۵۱/۶‌درصد از کل بازار را در روز سه شنبه شامل شد. همچنین در این روز مقدار یک‌هزار و ۲۴۰ تن انواع محصولات آلومینیومی در ۵ رینگ معاملاتی جداگانه به ارزش ۳۸‌میلیارد و ۷۵۹‌میلیون و ۷۲۰‌هزار ریال به صورت نقدی معامله شد که از نظر وزن و ارزش به ترتیب ۸۰/۳ و ۸۴/۳۲‌درصد از کل بازار را به خود اختصاص داد. در روز مورد بررسی ۳۰‌هزار تن مس کم عیار نیز در ۲ رینگ معاملاتی جداگانه به ارزش یک‌‌میلیارد و ۳۷۰‌میلیون ریال به صورت نقدی دادوستد شد که از نظر حجم و ارزش ۸۷/۹۱ و ۱۶/۱‌درصد از کل بازار را شامل شد. بر اساس این گزارش در روز سه شنبه در گروه محصولات کنسانتره مولیبدن نیز ۲۴۰تن سولفور مولیبدن به ارزش ۷۰میلیارد و ۶‌میلیون و ۵۵۰‌هزار ریال به صورت نقدی دادوستد شد که از نظر وزن و ارزش به ترتیب ۷۳/۰ و ۳۱/۵۹‌درصد از کل بازار را در روز یکشنبه به خود اختصاص داد. همچنین در این روز در گروه محصولات کنسانتره فلزات گرانبها نیز با وجود عرضه ۱۰ کنسانتره فلزات گرانبها به دلیل فقدان تقاضا در این گروه هیچ‌گونه دادوستدی صورت نگرفته است. در روز چهارشنبه در رینگ محصولات فلزی در گروه محصولات روی هیچگونه عرضه ای صورت نگرفت.

رینگ محصولات کشاورزی

بر اساس این گزارش، در رینگ محصولات کشاورزی نیز ۷۵ تن ذرت دانه‌ای، در یک رینگ معاملاتی جداگانه به ارزش ۲۱۷‌‌میلیون و ۵۰۰‌هزار ریال به صورت سلف دادوستد شد که از نظر وزن و ارزش به ترتیب ۲۳/۰ و ۱۸/۰‌درصد از کل بازار را به خود اختصاص داد. همچنین در این روز مقدار ۶۵ تن کنجاله عرضه شد که به دلیل نبودن تقاضا برای این محصول هیچ گونه معامله‌ای انجام نشد.