بورس کالایی‌ها به ساختمان جدید می‌روند

گروه بورس کالا- زهرا مسافر : خرید ساختمان جدید شرکت بورس کالا در جلسه اعضای هیات‌مدیره روز دوشنبه به تصویب رسید. پس از ادغام دو بورس فلزات و کشاورزی، معاملات آنها در شرکتی واحد تحت عنوان شرکت بورس کالا از اول مهرماه امسال آغاز شد. هم‌اکنون که بالغ بر ۲ماه از فعالیت شرکت بورس کالا می‌گذرد، اما این بورس همچنان در ساختمان بورس فلزات به فعالیت خود ادامه می‌دهد. بحث خرید ساختمان جدیداز مدت‌ها قبل مطرح شد، اما بالاخره خرید ساختمان جدید در جلسه روز دوشنبه اعضای هیات‌مدیره شرکت بورس کالا به تصویب رسید. علی‌اکبر هاشمیان، با بیان مطلب فوق در گفت‌و‌گو با خبرنگار «دنیای اقتصاد» گفت: امیدواریم که از ابتدای سال ۸۷ تمام فعالیت شرکت بورس کالا به ساختمان جدید انتقال یابد.

مدیرعامل شرکت بورس کالا درخصوص دیگر مباحث مطرح‌شده در جلسه هیات‌مدیره این شرکت افزود: دستورالعمل معاملات آتی بورس کالا به دوشنبه هفته آینده موکول شده است.

وی درخصوص روند نزولی قیمت آهن تصریح کرد: کاهش فصلی ناشی از رکود در ساخت‌و‌ساز طی ماه جاری و ماه آینده علت اصلی قیمت آهن است.

هاشمیان با اشاره به اینکه از بهمن‌ماه سال جاری کار ساخت‌و ساز از سوی انبوه‌سازان آغاز خواهد شد، خاطرنشان کرد: از این رو عملا کار اجرایی ساخت‌و‌ساز از اسفندماه شروع می‌شود. وی به‌ افزایش قیمت نفت و فولادخام اشاره کرد و گفت: اما به‌رغم این افزایش‌ها هم‌اکنون بازار آهن در داخل متعادل بوده و در آرامش به سر می‌برد. مدیرعامل شرکت بورس کالا درخصوص روند کند واردات در نیمه دوم سال جاری افزود: بر اساس روال هر ساله واردات در این زمان از سال با کاهش مواجه می‌شود، زیراکه به علت کاهش روند ساخت‌و‌ساز و رکود واردات روی دست تجار می‌ماند. هاشمیان تصریح کرد: هم‌اکنون مصرف آهن در کشور کاهش یافته، اما از ۲ماه آینده افزایش خواهد یافت. در حال حاضر کندی واردات طبیعی‌ است.