گروه بورس کالا- قیمت انواع فلز مس، آلومینیوم، روی و قلع کاهش یافت و سرب و نیکل نیز در مبادلات 13 دسامبر رشد قیمت را تجربه کردند.

بنابراین گزارش، آلیاژ آلومینیوم هم در مبادلات ۱۳ دسامبر نسبت به روز قبل تغییر قیمتی نداشت و با نرخ ۲هزار و ۲۹۲دلار به صورت نقدی خریداری شده و با قیمت هر تن ۲هزار و ۲۹۴دلار به فروش رسید.این گزارش حاکی است، آلومینیوم در مبادلات ۱۳ دسامبر افت ۲۲دلاری قیمت را تجربه کرد و با نرخ ۲هزار و ۳۷۵دلار و ۵۰سنت به صورت نقدی خریداری شد. فروش نقدی این فلز هم با نرخ ۲هزار و ۳۷۶دلار انجام شد.
خرید و فروش 3ماهه آلومینیوم هم با نرخ 2هزار و 431 و 2هزار و 432دلار صورت گرفت.مس نیز در مبادلات 13 دسامبر 65دلار افت قیمت را تجربه کرد. نرخ خرید نقدی این فلز 6هزار و 490دلار و فروش نقدی آن با نرخ 6هزار و 500دلار انجام شد.اما فعالان بازار نسبت به فروش آینده این فلز امیدوارتر بودند و همین موضوع باعث شد تا نرخ خرید و فروش سه‌ماهه مدت‌دار مس با نرخ‌های 6هزار و 570 و 6هزار و 575دلار انجام بگیرد.روی نیز از دیگر فلزاتی بود که در رینگ مبادلاتی 13دسامبر افت قیمت را تجربه کرد. نرخ افت این فلز 20دلار در هر تن بود که باعث شد نرخ خرید نقدی روی به 2هزار و 380دلار برسد. فروش نقدی این فلز هم با قیمت 2هزار و 385دلار انجام شد.خرید و فروش سه‌ماهه روی هم با نرخ 2هزار و 380 و 2هزار و 381دلار صورت گرفت.قلع هم با افت 125دلاری در مبادلات 13دسامبر حاضر شد. نرخ خرید نقدی این فلز 16هزار و 350دلار و فروش نقدی قلع با نرخ 16هزار و 355دلار انجام شد.
نیکل و سرب هم در مبادلات ۱۳دسامبر با رشد به ترتیب ۱۵۰ و ۴دلاری در هر تن به قیمت ۲۵هزار و ۶۵۰ و ۲هزار و ۵۳۴دلار و ۵۰سنت به صورت نقدی خریداری شدند.نیکل و سرب همچنین هر یک با نرخ ۲۵هزار و ۶۵۵ و ۲هزار و ۵۳۵دلار به صورت نقدی فروخته شدند.موجودی انواع فلز در انبارهای بورس فلزات لندن در تاریخ ۱۳دسامبر معادل ۴۹هزار تن آلیاژ آلومینیوم، ۹۳۲هزار و ۲۲۵تن آلومینیوم، ۱۹۰هزار و ۲۲۵تن مس، ۴۲هزار و ۲۷۵تن سرب، ۴۶هزار و ۱۰۴تن نیکل، ۱۲هزار و ۴۳۵تن قلع و ۷۶هزار و ۹۰۰تن روی بود که از این مقدار ۴۴هزار و ۲۸۰تن آلیاژ آلومینیوم، ۸۹۷هزار و ۷۰۰تن آلومینیوم، ۱۸۷هزار و ۷۷۵تن مس، ۳۹هزار و ۲۲۵تن سرب، ۴۴هزار و ۶۸۸تن نیکل، ۱۲هزار و ۱۵تن قلع و ۷۱هزار و ۹۲۵تن روی مورد مبادله قرار گرفت.