گروه بورس کالا - در هفته گذشته در شرکت بورس کالای ایران جمعا ۸۴‌هزار و ۶۲۲‌تن انواع فولاد، مس، آلومینیوم، کنسانتره مولیبدن، کنستانتره فلزات گرانبها، برنج، تفاله چغندر قند، ذرت ، شکر، جو دامی و کنجاله دانه‌های روغنی به ارزش یک تریلیون و ۱۲۴‌میلیارد و ۴۹۶‌میلیون و ۴۸۰‌هزار ریال داد‌وستد شد.

بنابراین گزارش، حجم و ارزش کل معاملات شرکت بورس کالای ایران نسبت به هفته ماقبل ۱۵ و ۵۸‌درصد افزایش را نشان می‌دهد. بر اساس این گزارش تالار این بورس در هفته مورد بررسی شاهد جمعا ۲۱۶‌هزار و ۷۸۷‌تن عرضه در مقابل ۲۴۳‌هزار و ۵۷‌تن تقاضا برای محصولات فوق بود که شامل ۱۳۵‌هزار و ۴۵۲‌تن عرضه و در مقابل ۲۳۸‌هزار و ۷۸۷‌تن تقاضا برای محصولات فلزی و ۸۱‌هزار و ۳۳۵‌تن عرضه و در مقابل ۴‌هزار و ۲۷۰‌تن تقاضا برای محصولات کشاورزی بود. رینگ محصولات فلزی

این گزارش حاکی است؛ در هفته مورد بررسی ۶۵‌هزار و ۳۳۰‌تن انواع محصولات فولادی به ارزش ۴۷۲‌میلیارد و ۱۱۴‌میلیون و ۵۰‌هزار ریال معامله شد که به لحاظ وزن و ارزش به ترتیب ۲۰/۷۷ و ۹۸/۴۱‌درصد از کل بازار را به خود اختصاص داده است.

بر اساس این گزارش در هفته‌ای که گذشت، ۳‌هزار و ۸۰۰‌تن از انواع محصولات آلومینیومی به ارزش ۱۰۰‌میلیارد و ۸۶۷‌میلیون ریال معامله شد که از نظر وزن و ارزش به ترتیب ۴۹/۴ و ۹۷/۸‌درصد از کل بازار را شامل شد. در گروه محصولات مسی نیز ۱۱‌هزار و ۱۴۷‌تن انواع محصولات مس، به ارزش ۳۹۶‌میلیارد و ۲۶۱‌میلیون و ۵۸۰‌هزار ریال معامله شد که از نظر وزن و ارزش به ترتیب ۱۷/۱۳ و ۲۴/۳۵‌درصد از کل بازار را به خود اختصاص داد. شایان ذکر است در گروه کنسانتره مولیبدن نیز، ۴۷۰‌تن سولفور مولیبدن به ارزش ۱۴۰‌میلیارد و ۶‌میلیون و ۴۱۰‌هزار ریال معامله شد که از نظر وزن و ارزش به ترتیب ۵۵/۰ و ۴۵/۱۲‌درصد از کل بازار را به خود اختصاص داد؛ همچنین در این هفته ۵‌تن کنستانتره فلزات گرانبها به ارزش ۳ میلیارد و ۸۸۴‌میلیون و ۱۱۵‌هزار ریال مورد معامله قرار گرفت که از نظر وزن و ارزش ۰۱/۰ و ۳۵/۰‌درصد از کل بازار را از آن خود کرد.

رینگ محصولات کشاورزی

براساس این گزارش در هفته مورد بررسی در گروه ذرت ۲‌هزار و ۶۵۵‌تن ذرت دانه‌ای به ارزش ۶۰‌میلیارد و ۹۳۶‌میلیون و ۹۵۰‌هزار ریال معامله شد که از نظر وزن و ارزش به ترتیب ۱۴/۳ و ۶۲/۰‌درصد از کل بازار را به خود اختصاص داد.

شایان ذکر است در گروه کنجاله نیز ۶۰۵‌تن کنجاله دانه‌های روغنی به ارزش ۲‌میلیارد و ۳۴۶‌‌میلیون و ۵۷۵‌هزار ریال معامله شد که از نظر وزن و ارزش به ترتیب ۷۱/۰ و ۲۱/۰‌درصد از کل بازار را شامل شد.

در این هفته در گروه تفاله ، ۱۰۰‌تن تفاله چغندر قند به ارزش ۲۱۲‌میلیون ریال معامله شد که از نظر وزن و ارزش به ترتیب ۱۲/۰ و ۰۲/۰‌درصد از کل بازار را در این هفته شامل شده است. در گروه جو نیز در هفته‌ای که گذشت ۲۵۵‌تن جو دامی به ارزش ۸۲۴‌میلیون و ۸۰۰‌هزار ریال داد‌وستد شد که از نظر وزن و ارزش ۳۰/۰ و ۰۷/۰‌درصد از کل بازار را به خود اختصاص داد. در گروه شکر نیز، ۲۵۰‌تن شکر به ارزش ۹۶۲‌‌میلیون و ۵۰۰‌هزار ریال معامله شد که از نظر وزن و ارزش به ترتیب ۲۹/۰ و ۰۸/۰‌درصد از کل بازار را شامل شد.

در گروه محصولات برنج نیز در هفته‌ای که گذشت ۵‌تن برنج به ارزش ۸۰‌میلیون و ۵۰۰‌هزار ریال داد‌وستد شد که از نظر وزن و ارزش ۰۲/۰ و ۰۱/۰‌درصد از کل بازار را به خود اختصاص داد.

شایان ذکر است، از کل معاملات صورت گرفته در بورس طی هفته گذشته، ،۴۵‌هزار و ۳۵۰‌تن به ارزش ۳۱۷‌میلیارد و ۵۶۲‌میلیون و ۹۵۰‌هزار ریال به صورت سلف و ۳۹‌هزار و ۲۷۲‌تن به ارزش ۸۰۶‌میلیارد و ۹۳۳‌میلیون و ۵۳۰هزار ریال به صورت نقدی داد‌وستد شد.