رشد 11درصدی ثبت سفارش واردات فولاد

گروه بورس کالا- زهرا مسافر: در ۶ماه نخست امسال ثبت سفارش واردات محصولات فولادی به کشور نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۱درصد رشد داشت. معاون بازرگانی داخلی وزارت بازرگانی با بیان این مطلب در خصوص نگرانی‌های موجود مبنی بر کندی روند واردات در نیمه دوم سال‌جاری گفت: واردات محصولات فولادی به کشور نه تنها کند نشده، بلکه نسبت به سال گذشته رشد نیز داشته است.

محمدصادق مفتح افزود: در ۶ماه نخست امسال ثبت سفارش برای واردات ۲میلیون و ۴۲۴هزار تن محصولات فولادی به کشور صورت گرفته است که با رشد حدود ۱۱درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته همراه بود.

وی میزان ثبت سفارش برای واردات محصولات فولادی در نیمه نخست سال ۸۵ را معادل ۲میلیون و ۱۳۳هزار تن اعلام کرد.

معاون وزیر بازرگانی تصریح کرد: در ۷ماه امسال ۵میلیون و ۹۴۲هزار تن فولاد وارد کشور شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از ۵۵درصد رشد برخوردار بود.

وی خاطرنشان کرد: در ۷ماه سال ۸۵ معادل ۳میلیون و ۸۴۲هزار تن فولاد وارد کشور شده است.

مفتح با اشاره به پیش‌بینی واردات ۱۱میلیون تن آهن‌آلات تا پایان سال‌جاری از سوی رییس اتحادیه آهن‌فروشان گفت: این میزان واردات دور از انتظار نیست.

براساس آمار کارشناسی شده گمرک جمهوری اسلامی ایران، حجم واردات انواع آهن‌آلات به کشور طی ۸ماه نخست سال‌جاری معادل ۷میلیون و ۳۲۶هزار و ۷۱۵ تن بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۷۱درصد رشد داشته است. رقم یاد شده در مدت مشابه سال گذشته ۴میلیون و ۲۷۵هزار و ۹۶۶ تن بوده است.

میزان واردات تیرآهن به کشور در ۸ماه نخست سال‌جاری معادل ۸۹۴هزار و ۷۱ تن بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۷۴۸درصد رشد نشان می‌دهد؛ این رقم در مدت مشابه سال قبل ۱۰۵هزار و ۴۷۱تن بوده است. میزان واردات میلگرد در ۸ماه نخست امسال معادل یک میلیون و ۳۳۱هزار و ۱۶۶ تن بود که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۲۸۲درصد رشد داشت.

رقم فوق در مدت مشابه سال گذشته ۳۴۸هزار و ۲۸۵تن بود.