گروه بورس کالا- در سومین ماه فعالیت شرکت بورس کالای ایران (یکم لغایت سی‌ام آذر ماه) جمعا ۳۲۱‌هزار و ۴۸۷ تن انواع فولاد، مس، آلومینیوم، روی، کنستانتره فلزات گرانبها، کنستانتره مولیبدن، برنج، پسته، جو، تفاله چغندرقند، شکر، ذرت و کنجاله دانه‌های روغنی به ارزش ۳تریلیون و ۳۱۳‌میلیارد و ۳۶۸‌میلیون و ۴۵‌هزار ریال داد و ستد شد. به گزارش اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی بورس کالای ایران، تالار این بورس در ماه مورد بررسی شاهد جمعا ۶۱۱‌هزار و ۸۷۲ تن عرضه و در مقابل ۸۲۰‌هزار و ۱۶۹ تن تقاضا برای محصولات فوق بود که شامل ۴۳۱‌هزار و ۸۷ تن عرضه و در مقابل ۷۹۸‌هزار و ۶۷۴ تن تقاضا برای محصولات فلزی و ۱۸۰‌هزار و ۷۸۵ تن عرضه و در مقابل ۲۱‌هزار و ۴۹۵ تن تقاضا برای محصولات کشاورزی بود.

این گزارش حاکی است؛ در سومین ماه فعالیت شرکت بورس کالای ایران، ۲۷۳‌‌هزار و ۱۹۰ تن انواع محصولات فولادی به ارزش یک‌تریلیون و ۹۱۲میلیارد و ۹۴۹‌میلیون و ۲۶۰‌هزار ریال معامله شد که به لحاظ وزن و ارزش به ترتیب ۹۸/۸۴ و ۷۳/۵۷‌درصد از کل بازار را به خود اختصاص داده است. گروه فولاد در این ماه صدرنشین آمار معاملات بورس کالا بود.

طی آذر ماه، ۹‌هزار و ۶۷۰ تن از انواع محصولات آلومینیومی به ارزش ۲۶۵‌میلیارد و ۶۱۱‌میلیون و ۲۲۰‌هزار ریال معامله شد که از نظر وزن و ارزش به ترتیب ۰۱/۳ و ۰۲/۸‌درصد از کل بازار را به خود اختصاص داد.