گروه بورس کالا- دیروز در شرکت بورس کالای ایران‌، جمعا 39‌هزار و 265 تن انواع فولاد، ذرت و کنجاله دانه‌های روغنی به ارزش 281‌میلیارد و 930‌میلیون و 520هزار ریال داد‌وستد شد.
به گزارش اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی شرکت بورس کالای ایران، تالار این بورس در روز گذشته شاهد جمعا ۴۷‌هزار و ۴۵۰ تن عرضه و در مقابل ۶۷‌هزار و ۴۲۵ تن تقاضا برای محصولات فوق بود که شامل ۴۶‌هزار و ۸۷۰ تن عرضه و در مقابل ۶۷‌هزار و ۳۲۰ تن تقاضا برای محصولات فلزی و ۵۸۰ تن عرضه و در مقابل ۱۰۵ تقاضا برای محصولات کشاورزی بود.

فولاد تنها میهمان رینگ فلزی
این گزارش حاکی است، در رینگ محصولات فلزی در گروه فولاد، ۳۹‌هزار و ۱۶۰ تن انواع محصولات فولادی در ۱۵ رینگ معاملاتی به ارزش ۲۸۱‌میلیارد و ۵۶۱‌میلیون و ۶۷۰‌هزار ریال به صورت نقدی و سلف مورد معامله قرار گرفت که از نظر وزن و ارزش ۷۳/۹۹ و ۸۷/۹۹ درصد از کل بازار را از آن خود کرد. بر‌اساس این گزارش، در گروه محصولات آلومینیوم نیز‌، با وجود عرضه ۶۰۰ تن شمش و بیلت آلومینیوم و تقاضای ۲۰۰‌تنی برای این محصولات به دلیل عدم توافق بین خریداران و فروشندگان بر سر قیمت هیچ‌گونه داد‌و‌ستدی در این گروه انجام نشد.
در رینگ محصولات فلزی در گروه مس، روی و کنسانتره هیچ‌گونه عرضه‌ای صورت نگرفت.
داد‌و‌ستد محصولات کشاورزی به صورت سلف
در رینگ محصولات کشاورزی در گروه کنجاله‌، 60 تن کنجاله سویا به صورت سلف در یک رینگ معاملاتی جداگانه به ارزش 249‌میلیون ریال داد‌و‌ستد شد که از نظر حجم و ارزش 15/0 و 09/0‌درصد از کل بازار را به خود اختصاص داد.
همچنین در این روز در گروه ذرت، ۴۵ تن ذرت دانه‌ای به ارزش ۱۱۹میلیون و ۸۵۰‌هزار ریال به صورت سلف در ۲ رینگ معاملاتی جداگانه معامله شد که از نظر وزن و ارزش به ترتیب ۱۲/۰ و ۰۴/۰‌درصد از کل بازار را به خود اختصاص داد.
100‌تن جو دامی و 250‌تن شکر سفید نیز در رینگ محصولات کشاورزی عرضه شد که به دلیل فقدان تقاضا در این محصولات هیچ‌گونه داد‌و‌ستدی انجام نشد.