مرکز خدمات فولاد ایران- انتظار می‌رود که تقاضای میلگرد کره جنوبی در سال ۲۰۰۸، کمتر از سال ۲۰۰۷ نشود. مصرف سال ۲۰۰۷ معادل ۱۲‌میلیون تن بوده است و بر طبق اطلاعات، این کشور احتیاج به واردات حدود ۲/۱ تا ۲‌میلیون تن میلگرد در هر سال دارد. به هر حال چون قیمت میلگرد چین افزایش یافته است، واردکنندگان کره جنوبی به دنبال منابع جدید عرضه هستند. تولیدکنندگان فولاد در ژاپن و چین به دنبال فرصت هستند تا با کسب مجوز از استاندارد کره که برای پروژه‌های ساختمانی مورد نیاز است، وارد بازار کره‌جنوبی شوند.

از سوی دیگر، واردکنندگان کره‌جنوبی به تولیدکنندگان فولاد تایوان نیز کمک می‌کنند تا گواهی استاندارد را کسب نمایند تا بتوانند تولیدات تایوان را وارد کنند؛ چون محصولات تایوانی ارزان‌تر از چین و ژاپن برای خریداران کره‌ای وارد می‌شود.

سرمایه‌گذاری مشترک ژاپن و تایوان در تولید فولاد

شرکت صنعتی سومیتومومتال ژاپن با همکاری چاینا استیل تایوان، مطالعات مقدماتی را برای ایجاد یک پروژه مشترک در ویتنام شروع کرده‌اند. این طرح مشترک به تولید ورق سرد و ورق گالوانیزه خواهد پرداخت. گفتنی است تولید این کارخانه، سالانه ۷/۱‌میلیون تن پیش‌بینی شده و سرمایه‌گذاری آن بیش از یک میلیارد دلار برآورد شده است و تا سال ۲۰۱۱ نیز به تولید خواهد رسید.

دیدگاه نیپون استیل برای تقاضای فولاد

مقامات نیپون استیل اظهار داشتند که به بازار امریکا و آسیا برای سال ۲۰۰۸ خوش‌بین هستند؛ هر چند بعضی از مقامات مالی با این نظر موافق نیستند. رییس نیپون استیل با اظهار خوش بینی نسبت به آینده بازار این دو منطقه، دلیل آن را تقاضای قوی برای ورق بدنه اتومبیل و قطعات آن می‌داند.

از سوی دیگر، این شرکت برنامه‌ای برای ورود به بازار اروپای شرقی ندارد؛ چون در این صورت در رقابت با آرسلورمیتال قرار خواهد گرفت.