گروه بورس کالا- در هفته گذشته در شرکت بورس کالای ایران جمعا ۶۴هزار و ۹۵۰ تن انواع فولاد، مس، آلومینیوم، روی، کنسانتره فلزات گرانبها و مولیبدن، شکر، جو، ذرت و کنجاله دانه‌های روغنی به ارزش ۹۲۵میلیارد و ۸۶میلیون و ۷۴۰هزار ریال داد‌وستد شد. به گزارش اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی‌بورس کالای ایران، آمار کل معاملات بورس در هفته مورد بررسی نسبت به هفته قبل از آن، از لحاظ حجم ۴۰‌درصد کاهش و از نظر ارزش ۵‌درصد رشد را نشان می دهد.

داد‌وستد تمام محصولات در رینگ فلزی

این گزارش حاکی است؛ در هفته مورد بررسی ۵۳‌هزار و ۸۲۰ تن انواع محصولات فولادی به ارزش ۳۹۴‌میلیارد و ۱۲۸میلیون و ۱۹۰‌هزار ریال معامله شد که به لحاظ وزن و ارزش به ترتیب ۸۶/۸۲ و ۶۰/۴۲‌‌درصد از کل بازار را به خود اختصاص داده است.

همچنین ۳‌هزار و ۳۰۰ تن از انواع محصولات آلومینیومی‌به ارزش ۹۲‌میلیارد و ۷۴۶میلیون و ۱۴۰‌هزار ریال معامله شد که از نظر وزن و ارزش به ترتیب ۰۸/۵ و ۰۳/۱۰‌درصد از کل بازار را شامل می‌شود.

درگروه محصولات مسی نیز ۶‌هزار و ۲۴۰ تن انواع محصولات مس، به ارزش ۳۹۲‌میلیارد و ۹۵۸‌میلیون و ۴۶۰‌هزار ریال معامله شد که از نظر وزن و ارزش به ترتیب ۶۱/۹ و ۴۸/۴۲‌درصد از کل بازار را به خود اختصاص داده است.

همچنین در این هفته در گروه محصولات روی نیز ۲۰ تن شمش روی به ارزش ۴۷۶‌میلیون ریال معامله شد که از نظر وزن و ارزش به ترتیب ۰۳/۰ و ۰۵/۰‌درصد از کل بازار این هفته بود.

شایان ذکر است در این هفته در گروه محصولات کنسانتره مولیبدن، ۱۲۰ تن سولفور مولیبدن به ارزش ۳۶‌میلیارد و ۱۱۲‌میلیون و ۵۱۰‌هزار در سال داد‌وستد شد که از لحاظ حجم و ارزش به ترتیب شامل ۱۸/۰ و ۹۰/۳‌درصد از کل بازار شد.

همچنین در گروه محصولات کنسانتره فلزات گرانبها نیز ۵ تن کنسانتره فلزات گرانبها به ارزش ۳‌میلیارد و ۷۳۸‌میلیون و ۸۴۰‌هزار ریال معامله شد که از نظر حجم و ارزش به ترتیب ۰۱/۰ و ۴۰/۰‌درصد از کل بازار این هفته را به خود اختصاص داد.

رینگ محصولات کشاورزی

براساس این گزارش در هفته مورد بررسی در گروه ذرت ۵۷۵ تن ذرت دانه‌ای به ارزش ۹۶۲‌میلیون و ۵۰۰‌هزار ریال معامله شد که از نظر وزن و ارزش به ترتیب ۸۹/۰ و ۱۷/۰‌درصد از کل بازار را به خود اختصاص داد.

شایان ذکر است در گروه کنجاله نیز ۵۹۰ تن کنجاله دانه‌های روغنی به ارزش ۲‌میلیارد و ۳۳۹‌میلیون و ۶۵۰‌هزار ریال معامله شد که از نظر وزن و ارزش به ترتیب ۹۱/۰ و ۲۵/۰‌درصد از کل بازار را شامل شد.

همچنین در این هفته ۲۵۰ تن شکر تصفیه شده به ارزش ۹۶۲‌میلیون و ۵۰۰‌هزار ریال معامله شد که از نظر وزن و ارزش به ترتیب ۳۸/۰ و ۱۱/۰‌درصد از کل بازار را به خود اختصاص داد.

براساس این گزارش ۳۰ تن جو دامی‌نیز به ارزش یکصد‌میلیون و ۸۰۰‌هزار ریال دادوستد شد که از لحاظ حجم و ارزش به ترتیب ۰۵/۰ و ۰۱/۰‌درصد از کل بازار این هفته را شامل شد.

شایان ذکر است، از کل معاملات صورت گرفته در بورس طی هفته گذشته ۳۸‌هزار و ۹۴۰ تن به ارزش ۲۷۱‌میلیارد و ۶۴۷‌میلیون و ۴۱۰‌هزار ریال به صورت سلف و ۲۶‌هزار و ۴۶۰ تن به ارزش ۶۵۳‌میلیارد و ۴۳۹‌میلیون و ۳۳۰‌هزار ریال به صورت نقدی دادوستد شد.