گروه بورس کالا- بورس کالای ایران، به‌رغم سرمای شدید زمستانی در کشور و تعطیلی ادارات در تهران و بسیاری از استان‌ها، در هفته جاری به ویژه در روزهای یکشنبه و سه‌شنبه شاهد حضور چشمگیر فعالان اقتصادی و رونق معاملات محصولات فلزی و کشاورزی در تالار نقره‌ای بود. در شرکت بورس کالای ایران ،جمعا ۳۳‌هزار و ۳۴۰‌تن انواع فولاد، آلومینیوم، جو دامی، ذرت و کنجاله دانه‌های روغنی به ارزش ۲۴۳‌میلیارد و ۲۰‌میلیون و ۲۱۰‌هزار ریال داد‌وستد شد.

به گزارش اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی شرکت بورس کالای ایران‌، تالار این بورس دیروز شاهد جمعا ۳۴‌هزار و ۴۵۰ تن عرضه و در مقابل ۸۶‌هزار و ۱۴۰ تن تقاضا برای محصولات فوق بود که شامل ۳۳‌هزار و ۷۲۰ تن عرضه و در مقابل ۸۵‌هزار و ۹۸۰‌تن تقاضا برای محصولات فلزی و ۷۳۰‌تن عرضه و در مقابل ۱۶۰ تقاضا برای محصولات کشاورزی بود.

رینگ محصولات فلزی

این گزارش حاکی است، در رینگ محصولات فلزی در گروه فولاد، ۳۲‌هزار و ۶۶۰ تن انواع ورق گرم و سرد در ۱۴ رینگ معاملاتی جداگانه به ارزش ۲۲۹‌میلیارد و ۱۶۷‌میلیون و ۴۱۰‌هزار ریال به صورت نقدی و سلف مورد معامله قرار گرفت که از نظر وزن و ارزش ۹۶/۹۷ و ۳۰/۹۴درصد از کل بازار را از آن خود کرد.

در گروه آلومینیوم نیز، ۵۲۰‌تن کشمش آلومینیوم به ارزش ۱۳‌میلیارد و ۳۱۲‌میلیون ریال داد‌وستد شد که از نظر وزن و ارزش به ترتیب ۵۶/۱ و ۴۸/۵درصد از کل بازار را از آن خود کرد.

رینگ محصولات کشاورزی

در رینگ محصولات کشاورزی در گروه کنجاله‌، ۲۵‌تن کنجاله سویا به صورت سلف در ۲ رینگ معاملاتی به ارزش ۱۱۰‌میلیون و ۹۰۰‌هزار ریال داد‌و‌ستد شد که از نظر حجم و ارزش ۰۷/۰ و ۰۵/۰‌درصد از کل بازار را به خود اختصاص داد. همچنین در این روز در گروه ذرت، ۴۵ تن ذرت دانه‌ای به ارزش ۱۲۷‌میلیون و ۵۰۰‌هزار ریال به صورت سلف در ۲رینگ معاملاتی معامله شد که از نظر وزن و ارزش به ترتیب ۱۳/۰ و ۰۵/۰‌درصد از کل بازار را به خود اختصاص داد. در گروه جو نیز ۹۰ تن جو دامی به ارزش ۳۰۲‌میلیون و ۴۰۰‌هزار ریال به فروش رفت که از نظر وزن و ارزش ۲۷/۰ و ۱۲/۰‌درصد از کل بازار را از آن خود کرد.