مهر- مدیرعامل شرکت بورس و اوراق بهادار از بررسی تغییر ضوابط پذیرش شرکت‌ها در بورس خبرداد و گفت: پس از راه‌اندازی بورس بین‌المللی نفت، کارگزاران نفتی نیز در آن فعالیت خواهند کرد. علی رحمانی در پاسخ به این سوال که چرا اکثر فعالان بورس نفت، کارگزاران فلزات و کشاورزی هستند، گفت: بورس نفت جزئی از بورس کالا است. بورس بین‌المللی نفت نیز هنوز راه‌اندازی نشده و ممکن است در آن زمان، این بورس کارگزاران خود را داشته باشد. مدیرعامل شرکت بورس و اوراق بهادار ادامه داد: هم‌اکنون به فعالان بورس کالا مجوز فعالیت در بورس نفت داده شده است. وی بر مشخص شدن چشم‌انداز بورس نفت و ایجاد جذابیت برای آن به منظور جذب کارگزاران و سرمایه‌گذاران برای فعالیت در آن تاکید کرد و افزود: در این زمان است که کم یا زیاد بودن کارگزاران بورس نفت مشخص می‌شود.

وی از انجام سرمایه‌گذاری‌های سنگین کارگزاری‌ها در بورس نفت خبرداد و و بر استفاده از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های سرمایه‌گذاران در این بورس تاکید کرد. رحمانی گفت: برای جذب شرکت‌های نفت و پتروشیمی‌ به بورس نفت، خوشبختانه قانون وجود دارد و این در حالی است که شرکت بورس و اوراق بهادار در حال تغییر ضوابط پذیرش شرکت‌ها در بورس است. وی خاطرنشان کرد: در تلاش هستیم که یکی از ضوابط پذیرش بورس این موضوع شود که اگر بازار رسمی‌ یا بورس وجود دارد، هر شرکتی که خواهان ورود به بورس است، محصول خود را در آن عرضه کند.

مدیرعامل شرکت بورس و اوراق بهادار تصریح کرد: این امر به دلیل شفاف بودن حساب‌ها، فروش سهام و رعایت حقوق سهامداران است، زیرا زمانی‌که سهامدار عمده است؛ قیمت کمتری به او اختصاص می‌یابد و این موضوع به ضرر سهامدار جزء است و این موضوع اساسی توسط بورس پیگیری می‌شود.