ایران سینا - طبق آخرین گفته کارشناسان بازار نقدی اسلب در ماه فوریه زیاد فعال نبوده است. زیرا اغلب خریداران، محصولات نیمه نهایی را بر مبنای قراردادهای فصلی تهیه می‌کنند. هر چند عرضه نسبتا کم، رشد قیمت دیگر محصولات نیمه نهایی، جهش قیمت محصولات تخت و مواد اولیه همگی باعث افزایش قیمت‌ها شده است به طوری که اکنون اسلب با کیفیت )

Plate - quality ) به قیمت ۷۸۵-۷۷۵‌دلار/ تن سی اند اف است که ۷۰-۶۰‌دلار/ تن از ماه قبل بیشتر است. همچنین قیمت اسلب ( coil- quality) زیادتر است و با ۱۰۰-۹۰‌دلار/ تن افزایش به ۷۵۵-۷۴۵‌دلار/ تن سی اند اف رسیده است. اسلب (plate- quality) اوکراین و هند برای نوردکنندگان تایلند و اندونزی به قیمت ۷۸۵-۷۷۵‌دلار/ تن سی اند اف است. این درحالی است که قیمت اسلب (coil- quality) که عمدتا از روسیه پیشنهاد می‌شود به ۷۵۵-۷۴۵‌دلار/ تن سی اند اف رسیده درحالی که در اواخر ژانویه قیمت آن ۶۶۰-۶۵۰‌دلار/ تن

سی انداف بوده است. همچنین اسلب کارخانه‌های MMK و NLMK روسیه برای ارسال به هیوندای استیل کره جنوبی به قیمت ۷۵۰-۷۴۵‌دلار/ تن سی اند اف پیشنهاد می‌شود در حالی‌که در اواسط فوریه این پیشنهادات ۷۲۵‌دلار/ تن سی اند اف بود. برای مشتریان تایوانی اسلب روسیه ۷۵۵-۷۵۰‌دلار/ تن سی اند اف است در صورتی‌که قراردادها در سه هفته قبل به قیمت ۷۲۰‌دلار/ تن سی اند اف انجام شد.