گروه بورس کالا- مدیرعامل کارخانه سوراشتال روسیه آقای الکسی مورداشف می‌گوید شرکت‌های فولادسازی خارجی بیشتری به تبعیت از آرسلور میتال در نظر دارند کارخانه‌‌های فولادسازی برای تولید فولاد خام در روسیه احداث کنند. مورداشف اضافه کرد که به دلیل رشد اقتصادی روسیه و افزایش تقاضا برای فولاد احتمالا منتهی به این خرید شد که شرکت‌های فولادسازی خارجی بیشتری در آینده به بازار روسیه روی آورند.

آرسلور میتال اعلام کرده است که در نظر دارد در ماه دسامبر اولین شرکت خارجی باشد که با سرمایه‌گذاری در صنعت فولاد روسیه یک کارخانه یک‌میلیون تنی واحد مینی‌میل در TVER احداث کند.

آقای مورداشف می‌گوید بازار روسیه برای آرسلور میتال جذاب است که به دنبال پاسخگویی به افزایش تقاضای فولاد در این کشور است. او اضافه می‌کند که با وجود عدم موفقیت در ادغام؛ آرسلور میتال از همکاری با این شرکت معظم بهره‌‌مند است. آقای مورداشف در‌خصوص پروژه‌های متعدد مینی‌میل در روسیه گفت که نشان‌دهنده بهبود شرایط اقتصادی در ظرف چند سال گذشته است.

چند سال پیش احداث کارخانه فولادسازی در روسیه متداول نبود اما رشد اقتصادی آن را بسیار برای شرکت‌های فولادسازی خارجی جهت اجرای پروژه‌های جدید جذاب ساخته است که می‌توانند بدون هیچگونه مشکلی در روسیه طرح‌های خود را اجرا کنند. با توجه به تحولات مثبت اقتصادی و رشد مستمر GDP در ظرف چندسال گذشته و با وجود فراز و نشیب‌هایی در اقتصاد جهانی، پتانسیل ریسک و رکود در روسیه بسیار پایین‌تر است.