گروه بورس کالا - آزاده حسینی: طبق برآورد موسسه بین‌المللی آهن و فولاد دنیا مصرف ظاهری فولاد در سال جاری میلادی نسبت به سال 2007 معادل 7/6 درصد رشد خواهد داشت.

بنابراین گزارش این رشد در سال ۲۰۰۸ نسبت به سال ۲۰۰۹ میلادی با اندکی کاهش مواجه خواهد شد و به ۳/۶ درصد می‌رسد.
این گزارش حاکی است مصرف ظاهری فولاد طبق برآورد این موسسه در سال جاری میلادی از سوی 27 کشور عضو اتحادیه اروپا معادل 195 میلیون و 300 هزار تن، سایر کشورهای اروپایی 33 میلیون و یکصد هزار تن و کشورهای مشترک‌المنافع در این برآورد 60 میلیون و 500 هزار تن مصرف فولاد خواهند داشت.
همچنین مصرف ظاهری فولاد در منطقه مرکزی و جنوبی آمریکا معادل ۴۴ میلیون و ۶۰۰ هزار تن برآورد شده است.
برآوردها از آفریقا و خاورمیانه نیز به ترتیب مصرف ظاهری فولاد در سال جاری میلادی 26 میلیون و 800 هزار تن، 49 میلیون و 200 هزار تن گزارش شده است. این گزارش می‌افزاید: در این گزارش آسیا با بیشترین حجم مصرف ظاهری بیش از نیمی از مصرف دنیا را به خود اختصاص داده که این رقم معادل یک میلیارد و 282 میلیون و یکصد هزار تن است.
رشد مصرف ظاهری فولاد در منطقه آسیا در سال جاری نسبت به سال قبل معادل ۶/۸ درصد و از سال ۲۰۰۸ نسبت به سال ۲۰۰۹ با اندکی کاهش به ۸ درصد رسیده است.
بنا بر این گزارش مصرف ظاهری فولاد در سال 2007 میلادی از سوی مؤسسه بین‌المللی آهن و فولاد معادل یک میلیارد و 201 میلیون و 600 هزار تن اعلام شده است.