گروه بورس کالا - در حالی‌که قیمت انواع مقاطع ساختمانی نظیر تیرآهن و میلگرد در بازارهای داخلی و جهانی با رشد همراه بود ورق هم در بازارهای داخلی از این رشد قیمت تبعیت کرده و طی یک ماه جاری بازار ورق شاهد بیشترین رشد قیمت بود، البته تولید کننده بزرگ ورق یعنی مجتمع فولاد مبارکه ...

گروه بورس کالا - در حالی‌که قیمت انواع مقاطع ساختمانی نظیر تیرآهن و میلگرد در بازارهای داخلی و جهانی با رشد همراه بود ورق هم در بازارهای داخلی از این رشد قیمت تبعیت کرده و طی یک ماه جاری بازار ورق شاهد بیشترین رشد قیمت بود، البته تولید کننده بزرگ ورق یعنی مجتمع فولاد مبارکه با افزایش قیمت‌ها همگام نبوده و با نرخ‌های پایین‌تری محصول خود را در بورس کالا به فروش رسانده است، گرچه این ارزان‌فروشی شرکت‌های دولتی هم به درخواست دولت بوده و خیلی دوام پیدا نکرد چرا که دو شرکت بزرگ تولید‌کننده محصولات فولادی از عرضه در بورس سرباز زدند و به این ترتیب بازار به نوعی خلاء و سکون دچار شده که از یک‌سو همگان در انتظار افزایش قیمت‌ها هستند و از سوی دیگر جز مصرف‌کنندگان نهایی خریداران دیگری در بازار دیده نمی‌شوند همین عامل باعث پایین‌آمدن حجم مبادلات بازار نیز شده که قیمت‌ها را موقتاً اندکی پایین آورده اما پیش‌بینی می‌شود با عرضه مجدد شرکت‌های ذوب‌آهن اصفهان و فولاد‌مبارکه بازار روال گذشته خود را از سر گیرد البته در آن شرایط مطمئناً شاهد رشد یکباره قیمت‌ها نیز خواهیم بود و ممکن است کاهش تعرفه واردات که این روزها دولت درگیر تصویب آن است قیمت‌ها را موقتاً پایین بیاورد، اما این کاهش قیمت دوام نیافته و از سوی دیگر با رشد قیمت‌ها، واردات و تولید مقرون به صرفه خواهد شد و بازار رونق گرفته و موج سینوسی بازار دوباره شکل خواهد گرفت.
تداوم روند صعودی نرخ ورق فولادی
قیمت ورق در بازارهای داخلی مجددا رشد یافت. این در حالی است که بزرگترین تولیدکننده محصول ورق یعنی فولاد مبارکه عرضه محصولاتش را در بورس کالا موقتا قطع کرده است، اما بازار از موج رشد قیمت‌ها در خارج از مرزها تبعیت کرده و قیمت این محصول نیز با رشد مواجه شده است. نرخ کلاف گالوانیزه ۵/۰ میلیمتری فجر کاشان نسبت به مبادلات هفته قبل با ۲۵ تومان رشد در هر کیلو به یک هزار و ۲۷۵ تومان رسید.
نرخ کلاف گالوانیزه 4/0 میلیمتری فجر کاشان هم با رشد 25 تومانی به یک هزار و 250 تومان در هر کیلو رسید. سایر محصولات این شرکت هم در مبادلات منتهی به 31 فروردین ماه نسبت به مبادلات منتهی به 24 فروردین با رشد همراه شدند.