گروه بورس کالا- کتایون دارابی: افزایش قیمت جهانی مس و همچنین رشد نرخ جهانی نفت و عبور آن از مرز 72 دلار باعث شد تا نرخ این کالا در بازار ایران نیز با رشد همراه باشد.

فعالان اقتصادی وضعیت بازار مس را متزلزل ارزیابی می‌کنند و معتقدند که قیمت محصولات مسی به دلیل افزایش قیمت جهانی مس در حال افزایش است و احتمال دارد قیمت این محصول به مرز ۶هزار دلار نیز برسد. این در حالی است که قیمت محصولات مسی در بورس کالا نیز در پی افزایش قیمت جهانی این محصول طی هفته گذشته رشد کرد و به مرز ۵۳۵۴۶ریال رسید. به گفته فعالان اقتصادی در پی افزایش قیمت جهانی مس و بالا رفتن تقاضا در بازار چین که بزرگترین فروشنده و خریدار مس در جهان محسوب می‌شود، قیمت محصولات مس نیز در بورس کالا و همچنین بازار غیررسمی رشد داشت. به این ترتیب در معاملات روز گذشته بورس کالا قیمت محصولات مسی با افزایش چشمگیری روبه‌رو شد تا آنجا که مس مفتول ۵۵۸۰۰ریال معامله شد. این در حالی است که در هفته‌ای که گذشت قیمت محصولات مسی به ۵۴۵۰۰ریال رسید. البته برخی از فعالان اقتصادی نیز افزایش قیمت محصولات مسی را تاثیر گرفته از افزایش قیمت نفت می‌دانند و معتقدند قیمت محصولات مسی در چند روز آینده نیز با رشد دوباره همراه خواهند شد.
همچنین قیمت مس روز گذشته در بازار غیررسمی به 53500ریال رسید که به گفته فعالان اقتصادی،نسبت به هفته‌ای که گذشت رشد داشت.
به گفته تجار در هفته گذشته قیمت مس مفتول به ۵۳۵۰۰ در بازار غیررسمی رسید، همچنین مس کاتد نیز باقیمت ۵۳۵۴۱ ریال در بورس کالا عرضه و معامله شد. همچنین قیمت کاتد در بازار غیررسمی نیز به ۵۱۳۰۰ریال رسید.