با کاهش تفاوت قیمت آلومینیوم در بورس فلزات لندن و بازار داخلی چین و در نتیجه کاهش فعالیت‌های آربیتراژ قیمتی در این دو بازار‌، تقاضای وارداتی و آلومینیوم چینی‌ها در ماه ژوئن نسبت به ماه مه ‌کاهش معناداری یافته است.

گروه بین‌الملل بورس نیوز- با کاهش تفاوت قیمت آلومینیوم در بورس فلزات لندن و بازار داخلی چین و در نتیجه کاهش فعالیت‌های آربیتراژ قیمتی در این دو بازار‌، تقاضای وارداتی و آلومینیوم چینی‌ها در ماه ژوئن نسبت به ماه مه ‌کاهش معناداری یافته است.

کارشناسان بازار فلزات‌، تقاضای بالای آلومینیوم از جانب چین در ماه‌های مارس و آوریل را ناشی از پایین بودن قیمت جهانی این فلز و خرید وسیع این محصول در قیمت‌های پایین توسط اداره ذخایر دولتی چین می‌دانند. در پی این امر نیز رفته رفته قیمت آلومینیوم در بازار فلزات لندن بالا رفته و در برهه زمانی کنونی‌، با هر چه نزدیک تر شدن قیمت در این بازار و بازار داخلی چین‌، تمایل به فعالیت‌های آربیتراژ قیمتی و در نتیجه تقاضای آلومینیوم از جانب خریداران چینی کاهش یافته است.

موسسه مشهور Antaike چین نیز ضمن قبول این ادعا معتقد است که واردات وسیع آلومینیوم توسط این کشور در شرایط کنونی اقتصاد جهان امری منحصر به فرد بوده و نباید انتظار تکرار آن را داشت.

چین در ماه مه ‌۳۳۱‌هزار و ۷۴۰ تن آلومینیوم پرداخت نشده وارد کرده که نسبت به ماه آوریل ۲۴‌درصد پایین تر می‌باشد و پیش‌بینی می‌شود که آمار ماه ژوئن بسیار کمتر از این میزان باشد.