گروه بورس کالا - به دنبال امیدواری‌های ایجاد شده در بازار روی و انتظار فعالان بازار مبنی بر گذر از دوران رکودی که سال گذشته این بازار با آن روبه‌رو شده بود و انتشار تحلیل‌های متفاوت از سوی موسسات مختلف روز بیست و سوم ژوئن قیمت روی در بورس فلزات لندن به رقم یک‌هزار و 508‌دلار رسید.

بر اساس این گزارش، علاوه بر این کالا قیمت سرب و نیکل هم در بازار با رشد همراه شد، اما دیگر فلزات افت کرد که بیشترین افت را آلومینیوم به ثبت رساند.
مس و افت ۱۱‌دلاری
در معاملات روز 23 ژوئن در بورس فلزات لندن قیمت مس با 11‌دلار افت قیمت 4‌هزارو810‌دلار معامله شد. خرید نقدی این کالا 4‌هزارو 808‌دلار بود. در این روز در بورس لندن 276‌هزارو375 تن مس موجود بود که 258‌هزارو 525 تن معامله شد.
آلومینیوم و افت ۲۲‌دلاری
در معاملات روز 23 ژوئن در بورس لندن قیمت آلومینیوم 22‌دلار کاهش یافت. در نتیجه هر تن از آن با قیمت یک‌هزارو 563‌دلار معامله شد. خرید نقدی این کالا یک‌هزارو 562‌دلارو 50 سنت بود. در این روز آلیاژ آلومینیوم ثابت ماند و هر تن از آن با قیمت یک‌هزارو 365‌دلار معامله شد. خرید نقدی این کالا یک‌هزارو 360‌دلار بود.
در این روز در انبارهای لندن ۴میلیون و ۳۵۴‌هزارو ۷۵ تن آلومینیوم موجود بود که ۴میلیون و ۲۵۰‌هزارو ۸۵۰ تن معامله شد. آلیاژ آلومینیوم در این روز در انبارها ۸۹‌هزارو ۶۰۰ تن موجودی داشت که ۸۷‌هزارو ۵۴۰ تن معامله شد.
سرب و روی در صعود
قیمت سرب و روی در بورس لندن در روز مذکور به ترتیب با ۳۳ و ۱۷‌دلار رشد مواجه شد. بر این اساس، هر تن از روی با قیمت یک‌هزارو ۵۰۸‌دلار و هر تن سرب با نرخ یک‌هزارو ۶۳۳‌دلار معامله شد . خرید نقدی هر تن روی یک‌هزارو ۵۰۷‌دلار و خرید نقدی هر تن سرب یک‌هزارو ۶۳۲‌دلار بود.
در انبارهای لندن 86‌هزارو 900 تن سرب موجود بود که در مجموع 86‌هزارو 825 تن معامله شد. در این روز در انبارها فلز روی 17‌هزارو 185 تن موجود بود که 14‌هزارو 900 تن معامله شد.
نیکل رشد و قلع کاهش را ثبت کرد
در معاملات روز 23 ژوئن در بورس لندن قیمت نیکل 50‌دلار رشد کرد، اما هر تن قلع 20‌دلار کاهش یافت. در نتیجه هر تن نیکل با نرخ 14‌هزارو 750 تن معامله شد. خرید نقدی این کالا 14‌هزارو 725 تن ثبت شد.
در این روز هرتن قلع با نرخ ۱۴‌هزارو ۵۹۵‌دلار معامله شد. خرید نقدی این کالا ۱۴‌هزارو ۵۹۰‌دلار بود. در انبارهای بورس لندن ۱۰۸‌هزارو ۲۸۸ تن نیکل موجود بود که ۱۰۵‌هزارو ۳۶۶ تن معامله شد .قلع در این روز ۱۷‌هزارو ۱۸۵ تن موجود بودکه ۱۴‌هزارو ۹۰۰ تن معامله شد.