دامپینگ ترک‌ها در بازار میلگرد عرب‌ها

مرکز خدمات فولاد ایران- دبیرکل اتحادیه آهن و فولاد اعراب اظهار کرد که هجوم واردات میلگرد بخصوص از طرف ترکیه باعث زیان شرکت‌های عضو این اتحادیه شده است. مقدار واردات میلگرد از ترکیه به بازارهای عربی در فصل اول امسال ۴۰‌درصد بیشتر از سطح مصرف داخلی آنها بوده و این واردات ضرر زیادی به تولیدکنندگان داخلی وارد کرده است. او اضافه کرد که این واردات تنها به قصد دامپینگ بازار عرب‌ها عرضه شده، چراکه قیمت‌های فروش صادراتی تولیدکنندگان ترک بسیار کمتر از قیمت آنها در سطح بازار داخلی خود ترکیه است و این قضیه از طرف دولت حمایت می‌شود.

در فصل اول امسال کل واردات خاورمیانه حدود ۶میلیون تن بوده که ۲۴‌درصد افت داشته است. این در حالی است که صادرات چهار ماه اول امسال ترکیه از ۹/۲میلیون تن ۲۰۰۸ به ۲/۴میلیون تن رسیده است. دبیرکل اتحادیه آهن و فولاد ترکیه با رد این اتهامات اظهار کرد که هیچ یک از این ادعاها صحت ندارد و دولت ترکیه برای دامپینگ بازار عرب هیچ‌گونه اقدامی انجام نداده است.

وی اضافه کرد: میلگرد ترکیه از کیفیت خوبی برخوردار است و قیمت آن در مقایسه با قیمت‌های جهانی بالا است. صنعت فولاد یک صنعت کاملا رقابتی است و محصولات ترکیه در این بازار رقابتی طرفداران بسیاری دارد.