ثبات قیمت میلگرد ترکیه
مرکز خدمات فولاد ایران - به‌‌رغم سطح پایین تقاضا، قیمت میلگرد ترکیه رو به افزایش است. دلیل اصلی این امر بالا رفتن قیمت قراضه عنوان شده. قیمت فعلی میلگرد ترکیه 455 تا 470‌دلار در تن فوب می‌باشد.

تولیدکننده‌های ترکیه بیشتر به دنبال ثبات قیمت‌های صادراتی هستند تا فروش تناژهای بالا. طبق گفته یک تولیدکننده، کاهش تقاضا ممکن است با پایین آمدن تولید جبران شود. در حال حاضر، مهم‌ترین مساله تعیین یک قیمت مشخص است تا تعیین یک سطح تولید مشخص، چراکه قیمت مواد اولیه (قراضه و بیلت) همچنان بالاست.
احتمال دارد خریداران مصری طی هفته آینده وارد بازار شوند که این امر ثبات قیمت جدید ترکیه را تضمین خواهد کرد. تقاضای واردات دبی هم دلیل دیگری برای امیدواری بازار صادرات ترکیه در افزایش قیمت‌های خود است. این صادرکنندگان قصد دارند قیمت میلگرد خود را برای سایر بازارها مثل مصر و یمن به ۴۶۰ تا ۴۷۰‌دلار در تن فوب و برای بازار عراق به بیش از ۴۶۰‌دلار در تن تحویل در کارخانه برسانند.
قیمت فعلی قراضه حدود 255‌دلار در تن سی‌اف‌آر و قیمت بیلت سی‌ای‌اس 380 تا 400‌دلار در تن سی‌اف‌آر است، به این ترتیب احتمال پایین آمدن قیمت میلگرد از 450‌دلار در تن فوب بسیار کم است، ولی تقاضای آینده بازار نشان خواهد داد که سطح قیمت‌ها در چه حدی ثابت خواهد ماند. تولیدکنندگان ترک امیدوارند سطح قیمت حدود 460 تا 470‌دلار در تن فوب باشد.
قیمت‌های عرضه شده فعلی برای تولید اواخر ژوئن و اوایل جولای است و اکثر کارخانجات تولیدات خود تا اواسط جولای را پیش فروش کرده‌اند.