ایسنا - دستورالعمل رینگ صادراتی بعد از تصویب‌سازمان بورس در هیات‌مدیره شرکت بورس کالا به تصویب رسید و قرار است این دستورالعمل همزمان با عید سعید فطر و با صادرات اولین محموله محصولات پتروشیمی‌از طریق بورس کالای کیش اجرایی شود.

شهیدی‌تبار، رییس هیات‌مدیره شرکت بورس کالا از تصویب دستورالعمل رینگ صادراتی در هیات‌مدیره شرکت بورس کالا خبر داد و گفت: با تصویب دستورالعمل رینگ صادراتی در‌سازمان بورس، این دستورالعمل در هیات‌مدیره شرکت بورس کالا نیز مورد بررسی قرار گرفت و اشکالات موجود آن رفع و بندهای آن به تصویب رسید.

وی تعویق راه‌اندازی رینگ صادراتی را به دلیل وجود برخی مشکلات در دستورالعمل‌ها و آیین نامه‌های مربوط دانست و عنوان کرد: با مذاکرات انجام شده با‌سازمان بورس، مشکلات موجود در این دستورالعمل توسط هیات‌مدیره شرکت رفع و به زودی این دستورالعمل اجرایی می‌شود.

شهیدی تبار با بیان اینکه راه‌اندازی سیستم‌های جدید طبیعتا مشکلات خاص خود را دارد، تصریح کرد: با همکاری هیات‌مدیره بورس کالا، برخی مشکلات و موانع جزئی در این دستورالعمل برطرف و مقرر شد که دستورالعمل جدید رینگ صادراتی همزمان با عید فطر اجرایی شود.

رییس هیات‌مدیره بورس کالا با اشاره به اینکه صادرات محصولات پتروشیمی‌از طریق بورس کیش بدون دستورالعمل رینگ صادراتی امکان پذیر نیست، اظهار کرد: با تصویب این دستورالعمل در هیات‌مدیره شرکت بورس کالا، قرار است صادرات محصولات پتروشیمی‌ در بورس کیش نیز همزمان با عید سعید فطر آغاز شود.

طبق اعلام شرکت بورس، قرار بود اولین محموله محصولات پتروشیمی‌ جهت صادرات از طریق شرکت بورس کالای ایران در ۲۷ مرداد از طریق تالار بورس کالا در کیش عرضه شود که این عرضه به دلیل تصویب دستورالعمل رینگ صادراتی توسط هیات‌مدیره شرکت و نیز مشخص شدن کابینه دهم به تعویق افتاد.