خبرگزاری موج - هدفمند کردن یارانه‌ها در یک دوره چند ساله و به تدریج جوابگو است. سید رسول خلیفه سلطانی دبیر انجمن تولید کنندگان فولاد ایران، با بیان این مطلب افزود: صنعت فولاد یک صنعت گرم است و احتیاج به انرژی فراوان دارد و با اجرای لایحه هدفمند کردن یارانه‌ها به طور یقین هزینه تولید بالا می‌رود.

وی افزود: مساله هدفمند کردن یارانه‌ها را باید به عنوان یک واقعیت بپذیریم و باید این مساله را در یک دوره چند ساله اجرا کنیم.

دبیر انجمن تولید کنندگان فولاد افزود: در شرایط فعلی صنعت فولاد پاسخگوی هزینه‌های تولید نیست و اگر این لایحه به تصویب برسد این صنعت به شدت متضرر می‌شود.

خلیفه سلطانی در ادامه اظهار داشت: بحث هدفمند کردن یارانه زمانی باید اجرا شود که تولید در صنعت فولاد اقتصادی شده باشد.

وی افزود: در حال حاضر متوسط تعرفه کل کالا‌ها ۲۷درصد است(سود بازرگانی کل کالاها) و متوسط سود بازرگانی فولاد زیر هشت درصد است، این به آن معنا است که صنعت فولاد در خصوص تعرفه مورد ظلم واقع شده است.

دبیر انجمن تولید‌کنندگان فولاد ایران بیان کرد: مرزهای ورودی کشور به روی عرضه فولاد باز است و هرکالایی با تعرفه پایین وارد کشور می‌شود و این مساله موجب می‌شود که هزینه تولید داخلی فولاد نسبت به واردات تعادل نداشته باشد و نمی‌توان هیچ رقابتی انجام داد.

خلیفه سلطانی در پایان خاطرنشان کرد: در صنعتی مانند فولاد نمی‌توان به راحتی یارانه‌ها را قطع کرد و قطع شدن یارانه‌ها، این صنعت را با مشکلات فراوانی روبه‌رو می‌کند. در شرایطی که تولید فولاد اقتصادی شود و تولید کنندگان از ضرر نجات پیدا کنند می‌توان در دوره‌ای چند ساله لایحه هدفمند کردن یارانه‌ها را اجرا کرد.