گروه بورس کالا- معاون برنامه‌ریزی و توسعه شرکت ملی فولاد ایران اعلام کرد: مراحل طراحی، اجرا، نصب و راه‌اندازی هشت طرح فولاد استانی به دست مهندسان و کارشناسان ایرانی اجرا می‌شود.

به گزارش روابط‌عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، مهندس احمد امین‌فر گفت: ظرفیت هر یک از طرح‌های استانی فولاد، ۸۰۰ هزار تن در سال است، اما به دلیل وجود تجربه و توانمندی در مهندسان ایرانی، ظرفیت عملی هر یک از این طرح‌ها تا یک میلیون تن در نظر گرفته شده است. وی با بیان اینکه در حال حاضر پیشرفت فیزیکی طرح‌های مذکور در بخش احیای مستقیم به‌طور میانگین حدود ۴۰ درصد است، افزود: بیشترین پیشرفت فیزیکی با ۵۱ درصد مربوط به طرح فولاد سفیددشت چهارمحال و بختیاری است که تا پایان سال آینده وارد مدار تولید می‌شود.

امین‌فر ادامه داد: برای طرح‌های یاد شده نیاز به تامین مالی است که در این رابطه قرار است یک هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت در دو مرحله منتشر شود که ۵۰۰ میلیارد تومان آن به زودی و ۵۰۰ میلیارد تومان در سال ۸۹ خواهد بود.

وی تصریح کرد: با تکمیل و راه‌اندازی طرح‌های هشت‌گانه فولاد استانی حداقل ۴/۶ میلیون تن به ظرفیت تولید فولاد کشور افزوده خواهد شد. هشت طرح استانی فولاد شامل طرح‌های سفیددشت چهارمحال و بختیاری، شادگان، نی‌ریز، قائنات، میانه، بافق، بافت و سبزوار هستند.