گروه بورس کالا- به‌رغم گذشت هفته‌ها از عدم عرضه محصولات آف‌گرید در روز دوشنبه و پیش از عرضه محصولات ON، عرضه این محصولات روز گذشته در بورس کالا از سر گرفته شد.

بسیاری از فعالان اقتصادی عرضه محصولات آف‌گرید را پیش از عرضه محصولات ON ترفندی برای بالا بردن قیمت‌ها از سوی بازرگانی پتروشیمی می‌دانند و معتقدند محصولات آف‌گرید درجه ۲ و ۳ ضایعاتی هستند و نباید در بورس کالا عرضه شوند.

با این وجود روز گذشته، به‌رغم آخرین اعلام‌های بورس کالا مبنی بر عرضه این محصولات در روز چهارشنبه و پس از عرضه محصولات ON بار دیگر ۱۵ محصول آف‌گرید عرضه شد.

در این روز اکثر محصولات آف‌گرید پتروشیمی لاله، تندگویان، خوزستان و جم در رقابت نسبت به هفته‌های گذشته رشد داشت. در این روز پلی‌اتیلن ترفتالات

BG۱-OFF پتروشیمی تندگویان با نرخ ۸۸۹ تومان و حجم ۲۰۰ تن عرضه شد که در رقابت رشد داشت و با نرخ یک هزار و ۹۱ تومان خریداری شد. همچنین پلی‌اتیلن ترفتالات OFF۱-AM همین پتروشیمی با نرخ ۸۴۰ تومان و حجم ۳۰۰ تن عرضه شد که در رقابت رشد داشت و با قیمت یک هزار و ۱۳ تومان خریداری شد. پلی‌اتیلن ترفتالات OFF۳-AM پتروشیمی تندگویان با نرخ ۴۲۰ تومان و حجم ۵۶۰ تن عرضه شد که در رقابت رشد داشت و با قیمت ۵۷۷ تومان، ۲۸۰ تن از آن خریداری شد.

در معاملات این روز همچنین پلی‌اتیلن ترفتالات TG۱-OFF پتروشیمی تندگویان با نرخ ۸۴۰ تومان و حجم ۳۰۰ تن عرضه شد که در رقابت رشد داشت و با قیمت یک هزار و ۲ ریال خریداری شد. پلی‌اتیلن سبک ۲۱۰۲اTX۰۰- OFF پتروشیمی لاله با نرخ ۸۹۳ تومان و حجم ۹۴۶ تن عرضه شد که در رقابت رشد داشت و با قیمت یک هزار و ۱۸۱ تومان خریداری شد.

پلی‌اتیلن سبک- OFF گرید ۲۱۰۰اTN۰۰ همین پتروشیمی با نرخ یک هزار و ۱۶ تومان و حجم ۱۲۱ تن عرضه شد که در رقابت رشد داشت و با قیمت یک هزار و ۲۰۲ تومان معامله شد. پلی‌اتیلن سبک- OFF گرید۲۱۰۰اTN۰۰ نیز با نرخ ۸۹۳ تومان و حجم ۵۵۰ تن عرضه شد که در رقابت رشد داشت و با قیمت یک هزار و ۱۸۷ تومان معامله شد.

در این روز پلی‌اتیلن سنگین - OFF درجه ۲ پتروشیمی جم با نرخ ۷۷۸ تومان و حجم ۲۰ تن عرضه شد که در رقابت رشد داشت و با قیمت یک هزار و ۲۵ تومان معامله شد. پلی‌اتیلن سنگین بادی OFF-BL۳ همین پتروشیمی با نرخ ۸۹۵ تومان و حجم ۱۱۰ تن عرضه شد که در رقابت رشد داشت و با قیمت یک هزار و ۱۳۳ تومان معامله شد. پلی‌اتیلن سنگین۴۷۶۰-OFF درجه ۲ همین پتروشیمی با نرخ ۷۸۳ تومان و حجم ۲۲ تن عرضه شد که در رقابت با قیمت یک هزار و ۱۱۳ تومان خریداری شد. در معاملات این روز پلی‌استایرن OFF-درجه ۳، پلی‌کربنات ـOFFدرجه ۳ و اپوکسی رزین مایع OFF درجه ۱ توسط کارگزاران خریداری نشد.