گروه بورس کالا- اجرای طرح‌های متعدد معدن و صنایع معدنی در کشور سبب افزایش قابل توجه توان اجرایی و فنی مهندسی پیمانکاران داخلی شده است، طوری که در حال حاضر بخش بزرگی از پروژه‌های صنعتی و عمرانی کشور را می‌توان در اختیار شرکت‌های داخلی قرار داد.

احمد‌علی هراتی‌نیک، رییس هیات عامل ایمیدرو، در برنامه بازدید از مجتمع فولاد آلیاژی یزد با بیان این مطلب تاکید کرد: وظیفه ما حمایت از صنایع و تولید داخلی کشور است.

به گزارش روابط‌عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، وی گفت: باید روند حمایت از سازندگان داخلی را تقویت کرد و تا حد امکان، هزینه‌های تخصیص یافته برای تامین قطعات و تجهیزات را به سمت تولیدکنندگان داخلی سوق دهیم. اکنون به غیر از تجهیزاتی مانند کمپرسور در بخش احیای مستقیم که ساخت آنها در کشور مقرون به صرفه نیست، مابقی در داخل کشور قابلیت تولید دارند. هراتی‌نیک با اشاره به این که در بخش‌های مختلف همچون فولاد آلیاژی، ۷۰ درصد تجهیزات در داخل ساخته می‌شود، تصریح کرد :بی شک، از این توان تولید داخلی باید حمایت شود و در عین حال ۳۰ درصد وابستگی تجهیزات به خارج را به تدریج کاهش داد. همچنین فقیه خراسانی، مدیرعامل فولاد آلیاژی یزد، در این بازدید اظهار داشت: طی ۹ ماه منتهی به پایان آذر ماه، میزان تولید تجمعی این مجتمع ۲۰۱ هزار تن، نورد سنگین ۱۸۵ هزار تن و نورد سبک ۱۴۳ هزار تن بود که به ترتیب ۱۹ هزار تن، ۲۹ هزار تن و۵ هزار تن بالاتر از برنامه بوده است. مدیرعامل فولاد آلیاژی یزد با اشاره به پروژه‌های توسعه زیرسقفی این مجموعه گفت: سه پروژه کوثر، تاسیسات زیربنایی و پروژه‌های اصلاحی خط تولید با هدف افزایش تولید به میزان ۳۶۰ هزار تن محصول نهایی در حال اجرا است. وی افزود: مدت اجرای قرارداد این پروژه ۲۵ ماه است و تولیدات آن شامل شمش‌های یک، ۲ و۳/۳ تنی، بیلت وبلوم خواهد بود که با راه‌اندازی این پروژه، ۱۵۶ نفر به طور مستقیم به کار مشغول خواهند شد.