گروه بورس کالا- آمار و ارقام نشان می‌دهد که به زودی قیمت محصولات فولادی افزایش یافته و به ثبات مطلوبی می‌رسد.

مهندس هراتی‌نیک، رییس هیات عامل ایمیدرو و معاون وزیر صنایع و معادن در حاشیه دیدار از ذوب‌آهن اصفهان ضمن بیان مطلب فوق گفت: البته افزایش بی‌رویه قیمت محصولات فولادی به نفع کشور نیست، بلکه در شرایط ثبات قیمت‌ها می‌توان با خیالی آسوده‌تر در مورد توسعه و تولید تصمیم گرفت و اجرا کرد.

وی در خصوص ورود محصولات فولادی به ایران گفت: این پدیده به دلیل کاهش قیمت‌ها صورت گرفته؛ چراکه در این وضعیت همه تولید‌کنندگان فولاد با کاهش قیمت‌ها سعی در فروش محصولات خود دارند. آنچه در این جا اهمیت دارد این است که ما بتوانیم به لحاظ کیفیت و قیمت تمام شده، به شرایطی برسیم که محصولات ما قابلیت رقابت پیدا کنند، البته مجموعه صنایع فولاد کشور به این وضعیت نزدیک شده‌‌اند، اما چون تولید ما هنوز کمتر از مصرف فولاد است، زمینه برای واردات این محصولات وجود دارد. مهندس هراتی‌نیک با اشاره به طرح توازن ذوب‌آهن اصفهان گفت: بخش عمده این طرح به پایان رسیده و بخش‌های آگلومراسیون و تاسیسات جانبی به زودی کامل می‌شود. تنها در بخش کک‌سازی مشکلاتی وجود دارد که ناشی از کنار کشیدن پیمانکار اوکراینی می‌باشد، مذاکرات لازم برای جایگزینی یک پیمانکار صورت گرفته که به زودی این طرح با سرعت پی‌گیری می‌شود.

وی در خصوص بازنشستگان صنعت فولاد نیز گفت: تلاش‌های لازم برای تامین مالی حقوق بازنشستگان صورت گرفته و من نیز به صورت کاملا جدی این مساله را پیگیری می‌کنم، اما باید به یاد داشته باشیم که بازنشستگان این صنایع را بنا کرده‌‌اند و همواره باید توجه ویژه‌ای به آن‌ها داشته باشیم.