ورق گرم مبارکه 562 تومان شد

گروه بورس کالا - موج افزایشی قیمت آهن‌‌آلات که از هفته قبل آغاز شده دیروز به بازار ورق رسید و به دلیل حجم بالای عرضه‌های مچینگ معاملات پررونقی در رینگ فولاد رقم خورد. بر اساس این گزارش، ورق گرم C فولاد مبارکه دیروز با نرخ ۵۵۰۰ ریال عرضه شد که قیمت آن در رقابت با نرخ‌های متفاوتی فروش رفت. این کالا که ۸۵ هزار تن از آن فروخته شد در بالاترین نرخ ۵۶۲۱ ریال و در پایین‌ترین نرخ با قیمت ۵۵۵۵ ریال معامله شد. میانگین قیمت این کالا در بورس ۵۵۶۸ ریال بود.

دیگر کالای عرضه شده از این شرکت ورق گرم B بود که با نرخ ۵۵۰۰ ریال عرضه شد که با همین نرخ ۲۴ هزارو ۲۱۰ تن معامله شد. هر دو کالای عرضه شده از این شرکت سلف تحویل ۲۹ اسفند بود. در این روز مبارکه آن حجم از کالاهایی را که به دلیل تعهدات خود عرضه کرده بود برای تحویل در ۳۱/۰۱/۸۹ و۰۱/۱۲/ ۸۸ به صورت مچینگ به ثبت رساند.

گفته می‌شود بازار ورق نیز تحت تاثیر افزایش نرخ بیلت در بازارهای بین‌المللی قرار گرفته و با توجه به اینکه کمبود برخی از سایزهای آن از جمله ورق‌های سایز ۲ و ورق گالوانیزه احتمال رشد نرخ آن در عرضه‌های بعدی بورس وجود دارد. خصوصا اینکه مبارکه نیز به دلیل اینکه تعهداتی را از قبل دارد توان پاسخگویی کامل به تقاضای بازار را ندارد. یکی از فعالان بازار آهن معتقد است اگر علاوه بر ورق‌های عرضه شده در معاملات دیروز گالوانیزه و ورق سایز ۲ نیز در عرضه‌های عمومی رینگ فولاد عرضه می‌شد نیز با تقاضای خوبی روبه‌رو می‌شد.

با توجه به نرخ بیلت در بازارهای جهانی فعالان بازار پیش‌بینی می‌کنند که قیمت‌های ورق وارداتی نیز با قیمت‌های بالاتری وارد بازار شود از این رو رشد قیمت ورق گرم دیروز را نیز به همین مساله نسبت می‌دادند. گفتنی است، با احتساب معاملات مچینگ که شامل ورق سرد B، ورق قلع‌اندود، ورق گالوانیزه G برای تحویل ۳۱/۱/۸۹ ورق گرم B و C برای تحویل در۲۹/۱۲/۸۸ بود، دیروز مجموعا ۲۲۵ هزار و ۷۶۰ تن ورق فروش رفت.