مرکز خدمات فولاد ایران- گزارش‌ها نشان می‌دهد قیمت ورق گالوانیزه در شمال اروپا طی فصل دوم سال آینده افزایش خواهد یافت؛ اما میزان افزایش قیمت هنوز مشخص نیست.

احتمال رشد ۴۰ تا ۱۰۰ یورو هر تن قیمت‌ها در فصل دوم سال وجود دارد. بالا رفتن قیمت مواد اولیه دلیل اصلی رشد قیمت‌ها می‌باشد.

با توجه به بازار آرام در شمال اروپا احتمال پذیرش این افزایش قیمت‌ها ضعیف است. به همین دلیل پیش‌بینی می‌شود افزایش قیمت‌ها در دو مرحله انجام شود.

احتمالا قیمت‌ها در ابتدا تا ۵۴۰ یورو هر تن بالا خواهد رفت و سپس به ۵۸۰ یورو هر تن خواهد رسید و در نهایت در قیمت ۵۶۰ یورو هر تن ثابت خواهد شد. این پیش‌بینی‌ها براساس معاملات ورق گالوانیزه دسامبر تا مارس که در حدود قیمت ۴۹۰ تا ۵۲۰ یورو هر تن بود، می‌باشد.

کارخانه‌ها تولیدات فصل اول خود را به فروش رسانده‌‌اند؛ اما هنوز فروش فصل دوم سال را انجام نداده‌اند. قیمت ورق گالوانیزه در فصل اول سال ۴۶۵ یورو هر تن بود و پیش‌بینی می‌شود معاملات فصل دوم سال در قیمت ۵۱۵ یورو هر تن انجام شود. پیش از این پیش‌بینی شده بود که قیمت‌ها برای فصل اول ۴۸۰ تا ۵۰۰ یورو هر تن باشد و آخرین معاملات انجام شده در قیمت ۵۰۰ یورو هر تن بوده است.

خریداران انتظار رشد ۲۰ یورو هر تن قیمت‌ها را برای فصل دوم سال دارند در حالی که کارخانه‌ها خواستار افزایش ۴۰ تا ۵۰ یورو هر تن قیمت‌ها هستند.