گروه بورس کالا - طی هفته جاری در تالار معاملات بین‌المللی نفت، فرآورده‌های نفتی و محصولات پتروشیمی بورس کالا در منطقه آزاد کیش ۲۸ هزار و ۴۶۲ تن انواع کالا برای صادرات به بازارهای اروپایی و منطقه خاورمیانه داد و ستد شد. به گزارش روابط‌عمومی شرکت بورس کالای ایران، در این روز ۳۵۰۰ تن الکیل بنزن سنگین و اسید استیک با ارز درهم، ۲۱۲ تن تری اتیلن گلایکول با ارز یورو و ۲۴ هزار و ۷۵۰ تن انواع قیر با ارز دلار توسط معامله گران بازارهای بین‌المللی داد و ستد شد.

بر اساس این گزارش، در این روز ۲۴ هزار و ۷۵۰ تن انواع قیر شرکت‌های نفت پاسارگاد و نفت جی مبادله شد. ارزش معاملات این کالا در رینگ صادراتی به رقم ۹ میلیون و ۷۸۷ هزار و ۵۰۰ دلار بالغ شد.

بر همین اساس، ۲۱۲ تن تری‌اتیلن گلایکول پتروشیمی مارون به قیمت‌های هر تن ۹۴۵ یورو و ۹۳۵ یورو، مورد معامله قرار گرفت تا ارزش معاملات یورویی این تالار بین‌المللی بالغ بر ۱۹۹هزار و ۲۸۰ یورو شود.

همچنین در این روز در تالار معاملات بین‌المللی نفت، فرآورده‌های نفتی و محصولات پتروشیمی بورس کالا در منطقه آزاد کیش، ۵۰۰ الکیل بنزن سنگین پتروشیمی بیستون به قیمت هر تن ۲۷۵۰ درهم و ۳ هزار تن اسید استیک پتروشیمی فن‌آوران به قیمت هر تن ۱۴۲۵ درهم برای عرضه در بازارهای منطقه خاورمیانه مورد معامله قرار گرفت. ارزش معاملات با ارز درهم در این رینگ جمعا به رقم ۵ میلیون و ۶۵۰ هزار درهم بالغ شد.