ایسنا- رتبه‌بندی کارگزاران بورس اوراق بهادار کالا در شش ماهه اول سال آینده و همزمان با رتبه‌بندی کارگزاران بورس اوراق بهادار انجام می‌شود. مدیر نظارت بر کارگزاران سازمان بورس و اوراق بهادار از تصویب دستورالعمل رتبه بندی کارگزاران بورس کالا خبر داد و گفت: در حال حاضر دستورالعمل رتبه‌بندی کارگزاران بورس کالا به هیات‌مدیره سازمان بورس پیشنهاد شده است که در صورت تصویب در هیات‌مدیره، رتبه‌بندی کارگزاران این بورس نیز در شش ماهه اول سال ۸۹ و همزمان با رتبه بندی کارگزاران بورس اوراق بهادار انجام می‌شود.

وی افزود: با توجه با متفاوت بودن مکانیسم بورس کالا با بورس اوراق بهادار، رتبه‌بندی کارگزاران بورس کالا نیز با معیارهای تقریبا متفاوت انجام می‌شود که در صورت تصویب دستورالعمل رتبه‌بندی کارگزاران در سازمان بورس، این معیارها اعلام می‌شود.

به گفته مدیر نظارت بر کارگزاران سازمان بورس و اوراق بهادار با آغاز رتبه‌بندی کارگزاران بورس اوراق بهادار در مهر ماه امسال، اثرات مثبت این رتبه‌بندی مشاهده شد و کارگزاران بورس در صدد ارتقای جایگاه خود بر اساس معیارهای رتبه‌بندی برآمدند و اکنون نیز بعد از انجام رتبه‌بندی اثرات آن قابل مشاهده است.