مرکز خدمات فولاد ایران- پس از آنکه تولید‌کنندگان اصلی میلگرد ژاپن قیمت‌های فوریه خود را افزایش دادند تا رشد قیمت قراضه را جبران کنند، قیمت میلگرد در توکیو و اوزاکا روندی رو به رشد گرفته است.

توکیواستیل قیمت میلگرد خود را ۳۳ دلار بالا برده و به ۵۶۳ دلار هر تن سی‌آی‌اف رسانده است. بزرگ‌ترین تولید‌کننده میلگرد ژاپن نیز قیمت‌ها را ۵۵ دلار افزایش داده و به این ترتیب قیمت میلگرد این کارخانه به ۶۶۳ دلار هر تن رسیده.

در پی این افزایش قیمت‌ها برخی کارخانه‌های دیگر تصمیم گرفته‌اند قیمت خود را ۵۵ دلار هر تن افزایش دهند. اگرچه این کارخانه‌ها قیمت واقعی فروش خود را علنی نمی‌کنند، ولی قیمت فعلی میلگرد حدود ۶۱۰ دلار هر تن می‌باشد.

یکی از تولید‌کننده‌ها اظهار داشته که قصد دارد قیمت میلگرد خود را حداقل ۱۶۶ دلار هر تن بالا برد تا ضرر‌های ناشی از افزایش قیمت قراضه و کاهش تولید را جبران کند. چه‌بسا کارخانه‌ها افزایش قیمت‌های بیشتری نیز در آینده نزدیک اعلام کنند.

بعضی از توزیع‌کنندگان میلگرد برای آنکه حجم فروش‌شان را بالا ببرند، تا اوایل ژانویه زیر قیمت ۵۵۲ دلار معامله می‌کردند؛ ولی هم‌اکنون در حال افزایش قیمت‌های خود هستند. با این اوصاف بازار میلگرد ژاپن رو به بهبود است و آخرین قیمت‌ها در توکیو و اوزاکا حدود ۵۷۷ تا ۵۸۸ دلار هر تن بوده است.