ایسنا- توسعه بازار، شفاف‌سازی و رعایت قوانین دقیق معاملاتی، تسهیل ورود فعالان به بازار و آموزش در تمامی ابعاد از محورهای چهارگانه شرکت بورس کالا در سال ۸۹ است. محمدرضا شهیدی‌تبار، رییس هیات‌مدیره شرکت بورس کالا اهداف این شرکت در سال ۸۹ را در چهار محور تشریح کرد و گفت: توسعه بازار در زمینه‌های مختلف به خصوص کالاهای کشاورزی که جای آن در بورس خالی است از هدف اصلی شرکت بورس کالا در سال جاری است تا کالاهای جدیدی وارد این بازار شوند. وی شفاف‌سازی و رعایت قوانین دقیق معاملاتی را از دیگر برنامه‌های این شرکت در سال جدید دانست و اظهار کرد: شفاف‌سازی و رعایت قوانین دقیق معاملاتی از دیگر اهداف شرکت بورس کالا است تا هیچ گونه خدشه‌ای به معاملات وارد نشده و معاملات این بازار در نهایت شفافیت انجام شود.

وی ادامه داد: علاوه بر رعایت قانون، تسهیل شرایط برای ورود تجار و فعالان از دیگر برنامه‌های شرکت بورس کالا است؛ زیرا در حال حاضر نیمی از تجار و فعالان آشنایی کامل با بورس کالا پیدا نکرده‌اند که در برنامه است تا ضمن آشنایی آنها با بورس کالا شرایط برای ورود آنها تسهیل شود. رییس هیات‌مدیره شرکت بورس کالا در ادامه آموزش را چهارمین محور برنامه‌های بورس کالا دانست و عنوان کرد: آموزش کارکنان و کارگزاران با ابزارهای جدید از جمله فیوچر و آپشن از دیگر برنامه‌های شرکت بورس است؛ زیرا تاکنون به دلیل جوان بودن بورس به طور کامل نتوانستیم این موضوع را عملیاتی کنیم.

شهیدی‌تبار در خصوص اقدامات شرکت بورس برای رونق محصولات کشاورزی در این بازار توضیح داد: سال گذشته با وزارت جهاد کشاورزی همکاری‌هایی صورت گرفت، که امیدواریم امسال اقدامات موثری در خصوص رونق محصولات کشاورزی در بورس صورت‌گیرد.