مرکز خدمات فولاد ایران- قیمت مقاطع در منطقه دریای سیاه طی چند هفته گذشته صعودی بوده است و برخی پیش‌بینی می‌کنند که قیمت این محصول در این قیمت‌ها ثابت باشد. قیمت مقاطع در این منطقه طی دو هفته گذشته ۳۰ تا ۴۰ دلار هر تن افزایش یافته است. بازگشت مجدد ترک‌ها به بازار قراضه پس از غیبتی دو ماهه دلیل اصلی افزایش قیمت این محصول در سی آی اس است. کاهش سطح موجودی انبارها نیز از دلایل دیگر افزایش تقاضا در این منطقه می‌باشد.

قیمت قراضه در این منطقه روند خزنده صعودی را طی کرده و در مقایسه با قیمت ۲۸۰ دلار هر تن افزایش یافته و به ۳۳۰ دلار هر تن سی ان اف بنادر ترکیه رسیده است. در حال حاضر قیمت پیشنهادی این محصول ۳۴۰ تا ۳۵۰ دلار هر تن می‌باشد البته هنوز خریدی با این قیمت انجام نشده است.

قیمت بیلت نیز در این منطقه پس از مدت‌ها ثبات، ۲۵ دلار هر تن بالا رفته و به ۴۴۵ تا ۴۶۵ دلار هر تن فوب دریای سیاه رسیده است.

گزارش‌ها نشان می‌دهد که قیمت میلگرد هم در این منطقه ۱۰ دلار هر تن افزایش یافته و به ۵۱۰ تا ۵۴۰ دلار هر تن فوب بنادر ترکیه و ۴۸۰ تا ۵۱۰ دلار هر تن فوب دریای سیاه رسیده است. افزایش قیمت مواد اولیه به‌خصوص قراضه منجر به رشد قیمت بیلت و میلگرد در این منطقه شده است. میزان تقاضای مقاطع اوایل هفته گذشته افزایش یافت، اما با نزدیک شدن به اواخر هفته و با انتشار خبر احتمال کاهش قیمت قراضه، سطح تقاضا مجددا کاهش یافت.

در حال حاضر سطح موجودی در بازار کاهش یافته و کارخانه‌ها فروش محصولات ماه جولای و آگوست خود را به پایان رسانده‌اند و خواستار فروش بیلت در قیمت ۴۶۰ تا ۴۷۰ دلار هر تن فوب دریای سیاه هستند.