در هفته گذشته وضعیت بازار فولاد در دریای سیاه کمی قوی‌تر شد، به جز نوسانات قابل توجه در قیمت‌ها، هیچ تغییر چشمگیری در وضعیت فولاد اتفاق نیفتاده است. به گزارش کارگزاری بانک ملی ایران، به نظر می‌رسد هیچ عرضه‌ای از سوی تولیدکنندگان به قیمت کمتر از هر تن ۴۹۰ تا ۵۹۵ دلار (فوب دریای سیاه) در هفته گذشته وجود نداشته است. اکثر قیمت‌های پیشنهادی حدود هر تن ۵۰۰ دلار بوده و فروشندگان نسبت به اوضاع در هفته‌های جاری خوشبین هستند. در عین حال هیچ نشانه خاصی از بهبود واقعی و قابل توجه در تقاضا وجود نداشته است.

در خصوص WRC و میلگرد، کارخانه‌داران فولاد تلاش کردند تا قیمت‌ها را بین ۱۰ تا ۱۵ دلار افزایش دهند. البته به نظر می‌رسید مظنه‌های واقعی قیمت‌ها تقریبا در همان سطح هفته پیش باشد.

بازار HRC نیز در مسیر مثبتی حرکت می‌کند. اطلاعات موجود حاکی از این است که توسط کارخانجات بزرگ روسیه در برخی از بازارها عرضه‌های واقعی‌ای در سطح قیمت هر تن ۵۳۰ تا ۵۴۰ دلار (فوب) انجام شده است (البته احتمالا از سوی دریای بالتیک). عرضه‌های دیگری هم در هفته گذشته توسط سایر کارخانجات بزرگ روسی با قیمت ۵۵۰ تا ۵۹۰ دلار فوب دریای سیاه (با ۱۰ تا ۲۰ دلار کاهش) انجام شده است. از سوی دیگر، طی هفته گذشته قیمت کالاهای کارخانجات اوکراینی در سطح ثابتی قرار داشت.

بازار محصولات ورق در هفته گذشته قابل تحمل بود. در حقیقت برخی از کارخانه‌ها تلاش زیادی کردند تا قیمت‌ها را افزایش دهند. شنیده شده است قیمت پیشنهادی یکی از کارخانه‌های اوکراینی با حدود ۲۰ دلار افزایش به هر تن ۵۸۰ دلار (فوب) رسیده است. طبق گزارش‌های رسیده یکی دیگر از کارخانه‌های اوکراینی در نظر دارند تا قیمت پایه خود را تا هر تن ۶۱۰ تا ۶۲۰ دلار (فوب) بالا ببرد. اکثر کالاها در دامنه قیمت‌های هر تن ۵۸۰ تا ۶۴۰ دلار (البته با مذاکرات و چانه‌زنی‌های بسیار) معامله شده‌اند.