فارس- دبیر هیات پذیرش بورس با اشاره به اینکه قرار است شرکت پالایش و پخش تا آخر هفته مدارک ورود نفت کوره به بورس را تحویل دهد، گفت: هفته آینده بورس کالا شرایط ورود تخم‌مرغ و اتانول را در جلسه آینده هیات پذیرش بررسی می‌کند. دبیر هیات پذیرش بورس کالا درباره ورود کالاهای جدید افزود: در جلسه آینده هیات پذیرش قرار است درباره ورود اتانول تولید شرکت توسعه نیشکر و تخم‌مرغ اتحادیه تولید‌کنندگان تخم‌مرغ بررسی صورت گیرد. وی بیان کرد: مدارک این دو محصول به سازمان بورس ارائه شده و پس از بررسی سازمان در صورت تایید، بورس کالا در جلسه آینده هیات پذیرش که به احتمال زیاد هفته آینده برگزار می‌شود به بررسی شرایط ورود این دو کالا می‌پردازد.

میرزایی گفت: با توجه به اینکه قرار است فولاد‌سازان بخش خصوصی محصولات خود را در بورس عرضه کنند، بورس کالا نیز به دنبال راهکاری است که فرآیند پذیرش شرکت‌ها سریع‌تر انجام شود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا این شرکت‌ها موافق ورود هستند، گفت: با توجه به تسهیلاتی که وزارت صنایع و بازرگانی در نظر گرفته‌اند، برای ورود به بورس کالا تعامل نشان دادند.

دبیر هیات پذیرش بورس کالا درباره مزایایی که به شرکت‌های بخش خصوصی فولادی ارائه می‌شود، تصریح کرد: تحویل شمش به ازای مقدار عرضه در بورس به این معنی است که شرکت‌های داخلی مثل فولاد خوزستان که شمش تولید می‌کنند مواد اولیه مورد نیاز را به ازای مقدار عرضه تحویل فولادی‌های بخش خصوصی می‌کند.

میرزایی در پاسخ به این سوال که چه شرکت‌هایی تاکنون پیشنهاد ورود به بورس داشته‌ یا وارد بورس شده‌اند، گفت: فولاد یزد و کرمان برای اولین بار و فولاد کویر کاشان چندین بار است که عرضه داشته همچنین جهان فولاد غرب، نطنز و فولاد بناب از جمله شرکت‌هایی هستند که تقاضای پذیرش خود را ارائه کرده‌اند.

وی گفت: با توجه به شرایطی که برای ورود شرکت‌های فولادی در نظر گرفته‌اند؛ از جمله اعطای تسهیلات به بخش خصوصی در صورت هدفمند کردن یارانه‌ها و سایر حمایت‌هایی که قرار است انجام شود رغبت آنها را برای ورود به بورس کالا بیشتر خواهد کرد.