گروه بورس کالا- خواسته‌های صنف آهن‌فروشان در مورد مالیات بر ارزش افزوده از سوی اتحادیه این صنف در حال بررسی است و به‌زودی حل خواهد شد. محمد آزاد در گفت‌وگو با دنیای اقتصاد، اعتراض فعالان صنف آهن‌آلات را به مالیات بر ارزش افزوده منطقی دانست و اظهار داشت: هنوز در بازار فرهنگ‌سازی لازم برای اجرای این قانون صورت نگرفته و بسیاری از فعالان به صورت سنتی در بازار کار می‌کنند و هنوز فاکتور یا صورتحساب ندارند، لذا اجرای این قانون کار را با توجه به فضا مشکل می‌کند.

وی تصریح کرد: روز گذشته جلساتی با فعالان صنف آهن برگزار شد و از آنها خواستیم تا نظرات خود را در رابطه با این قانون اعلام کنند و این وعده را به آنها می‌دهیم که تا زمانی که درخواست آنها اجرایی نشود هیچ تفاهم‌نامه‌ای با سازمان مالیات منعقد نشود کما اینکه تاکنون نیز نشده است.

وی تاکید کرد: اعتراض فعالان به هیچ عنوان سیاسی نبوده و حتی مخالفتی با اجرای این قانون نیز وجود ندارند بلکه فقط مشکل در نحوه اجرای این قانون است که امیدواریم مرتفع شود. محمد آزاد افزود: در حال حاضر از کلیه اتحادیه‌ها در سراسر کشور درخواست شده است تا خواسته‌های فعالان این صنف را به صورت مکتوب به ما ارسال کنند تا ما هم به جمع بندی برسیم و با برگزاری جلسات با معاونت مالیات بر ارزش افزوده سازمان امور مالیاتی مشکلات صنف آهن‌فروشان را حل کنیم. رییس اتحادیه آهن فروشان ادامه داد: این صنف خواهان اجرای قانون است؛ به‌طوری که به بدنه صنف نیز آسیبی نرسد.