۳/۷ میلیون تن محصول پتروشیمی به ارزش ۳/۴ میلیارد دلار در ۶ ماهه نخست امسال صادر شد که متانول پرطرفدارترین محصول پتروشیمیایی ایران در این دوره بود. به گزارش خبرنگار مهر، در ۶ ماهه نخست سال‌جاری حدود هفت میلیون و ۳۸۷ هزار تن محصول پتروشیمی به ارزش تقریبی چهار میلیارد و ۳۳۷ میلیون دلار از ایران به خارج از کشور صادر شد.

در این مدت متانول با یک میلیون و ۵۸۰ هزار تن حجم عنوان پرطرفدارترین محصول صادراتی ایران را به خود اختصاص داد. از ابتدای سال‌جاری تا پایان شهریورماه در میان کل محصولات صادر شده پس از متانول، گاز مایع (پروپان و بوتان) به ارزش تقریبی ۷۹۱ میلیون دلار در جایگاه دوم و برش سنگین پتروشیمی با حجم ۹۷۷ هزار تن جایگاه سوم در سبد محصولات صادراتی پتروشیمی ایران را تصاحب کردند.

همچنین در این مدت بیش از ۶۵۵ تن آمونیاک به ارزش تقریبی ۲۱۰ میلیون دلار و ۴۳۸ هزار تن اوره به ارزش ۱۱۲ میلیون دلار به خارج از کشور صادر شد.

در ۶ ماهه نخست امسال ۲۲۶ هزار تن اتیلن به ارزش بیش از ۲۲۴ میلیون دلار صادر شد که منجر به سهم سه درصدی این محصول در سبد محصولات صادراتی پتروشیمی ایران شده است. گوگرد هم از دیگر محصولات صادراتی ایران بوده که در ۱۸۶ روز نخست سال‌جاری بیش از ۱۹۷ هزار تن به ارزش نزدیک به ۲۶ میلیون دلار از این محصول به خارج از کشور صادر شد.