گروه بورس کالا- روند بازار داخلی پتروشیمی‌ها روز گذشته کاهشی بود. به گفته فعالان اقتصادی، در این روز بازار داخلی با کندی مبادلات همراه شد. بازرسی تعزیرات از بنگاه‌های پتروشیمی نیز سبب شد تا نرخ‌ها روند نزولی در پی گیرد.
آگاهان بازار در این روز همچنین از کمبود ۱۵۴۰، ۷۲۴۰و ABS در بازار داخلی خبر می‌دهند و می‌گویند: واردات مواد اولیه تولید استایرن با مشکلات بسیاری همراه است و به همین دلیل تولید این کالاها و عرضه آنها کم شده است.

با این حال در این روز تاجران بازار پی وی سی از رشد قیمت این کالا در بازار خبر می‌دهند و دلیل آن را سهمیه‌بندی روز سه‌شنبه بورس کالا اعلام کرده و معتقدند باید عرضه و تقاضا همسان شود.
به گفته آنها سهمیه‌بندی بیشتر تنها سبب بالارفتن نرخ‌ها در بازار داخلی می‌شود. فعالان بازار اختلاف نرخ پی‌وی‌سی در بورس کالا و بازار داخلی را ۲۰۰ تومان عنوان کرده و می‌گویند: سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و بازرگانی پتروشیمی می‌توانند با واردات کالاهایی که در بازار با کمبود مواجه هستند بازار داخلی را تنظیم و کنترل نماید.
در این روز به گفته آگاهان بازار، نرخ پی وی سی در بازارهای جهانی با رشد همراه شد.
فعالان بازار نیز در این روز به فروش کد تا ۱۰۰ تومان به ازای هر کیلو کالا خبر داده و می‌گویند: نتیجه سهمیه‌بندی در رینگ پتروشیمی فروش کد و اختلاف نرخ بازار داخلی و بورس است.