مرکز خدمات فولاد‌ایران- تقاضای واردات قراضه در ترکیه طی هفته گذشته همچنان بالا بود. قیمت قراضه نیز به دلیل بالا بودن تقاضای ‌این محصول در ترکیه افزایش یافت. تقاضای قراضه در بازار داخلی آمریکا نیز بالااست. سرمای هوا نیز حمل‌ونقل است. قراضه را دشوار کرده و منجر به رشد قیمت ‌این محصول شده است.

هفته گذشته شش محموله قراضه وارد ترکیه شده است. یک محموله قراضه سنگین کلاس ۱ و ۲ (۲۰-۸۰) و قراضه خرد شده انگلیس در قیمت ۴۰۵ تا ۴۱۰ دلار هر تن سی اف آر بنادر ترکیه معامله شده است. یک محموله قراضه ۲۰-۸۰ آلمان هم در قیمت ۴۰۸ دلار هر تن و یک محموله قراضه سنگین کلاس ۱ و ۲ ( ۲۰ - ۸۰)، قراضه خرد شده و قراضه با کیفیت آمریکا به ترتیب در قیمت ۴۱۰، ۴۱۵ و ۴۲۰ دلار هر تن معامله شده است. یک محموله مشابه نیز در قیمت ۴۱۵، ۴۲۰ و ۴۲۵ دلار هر تن سی اف آر به فروش رفته است.

هر کدام از‌این محموله‌ها در حدود ۳۰ تا ۴۰ هزار تن بوده‌اند. قیمت آنها نیز ۶ دلار هر تن بیشتر از قیمت قراضه در اروپا و ۱۲تا ۱۷ دلار هر تن بیشتر از قیمت آخرین معاملات قراضه آمریکا است.

در حال حاضر قیمت پیشنهادی قراضه سنگین کلاس ۱ و ۲ (۲۰ - ۸۰ ) اروپا ۴۱۰ دلار هر تن سی اف آر و قیمت پیشنهادی همین محصول آمریکا ۴۱۵ دلار هر تن سی اف آر است. عرضه‌کنندگان قراضه در آمریکا همچنین خواستار صادرات قراضه خرد شده در قیمت ۴۲۰ دلار هر تن هستند.

قیمت قراضه سی‌ای اس نیز رو به بالا است. قیمت پیشنهادی قراضه کلاس آ۳‌این منطقه ۵ دلار هر تن بالا رفته و به ۴۰۵ دلار هر تن سی اف آر رسیده است.