گروه بورس کالا- طی هفته گذشته با افزایش نرخ قراضه و سنگ آهن در بازارهای جهانی، شمش فولاد نیز رشد ۲۰ دلاری را در بازارهای جهانی تجربه کرد. به گزارش دنیای اقتصاد، طی مبادلات سه‌شنبه هفته گذشته قراضه در بازارهای جهانی با افزایش قیمت ۲۰ دلاری در هر تن مواجه شد.

براساس این گزارش، در مدت یاد شده هر تن شمش فولاد در بنادر شمالی نسبت به ۱۵ روز ماقبل از آن با ۲۰ دلار افزایش به ۶۵۵ دلار رسید.

در این مدت، شمش فولاد در بنادر جنوبی نیز به نرخ ۶۳۵ دلار در هر تن رسید که نسبت به دو هفته ماقبل از آن رشد ۲۰ دلاری قیمت را تجربه کرد.

طی مدت یاد شده، هر کیلو شمش فولاد در بنادر شمالی و جنوبی کشور به ترتیب به قیمت ۷۰۰ و ۶۸۵ تومان پیشنهاد شد. براساس پیش‌بینی یک فعال بازار، در پی روند افزایشی نرخ قراضه در بازارهای جهانی رشد قیمت شمش فولاد برای ماه آوریل سال آینده میلادی دور از انتظار نیست.

به پیش‌بینی این فعال بازار، نرخ شمش فولاد در بازار داخل با اندکی روند نزولی مواجه خواهد شد؛ اما با رشد قیمت‌های جهانی این محصول در بازار داخل مجددا از رشد نرخ برخوردار می‌شود.

این فعال بازار در خصوص زمزمه ورود شمش ارزان و پیشنهاد کالاهای ارزان قیمت وارداتی در بازار داخل معتقد است، شنیده‌های کنونی تنها یک شایعه است.