تولید فولاد مبارکه تا پایان برنامه پنجم به 10 میلیون تن در سال می‌رسد

خبرگزاری مهر- مدیرعامل مجتمع فولاد مبارکه اصفهان گفت: میزان تولیدات مجتمع فولاد مبارکه تا پایان برنامه پنجم توسعه به ۱۰ میلیون تن در سال می‌رسد. محمد مسعود سمیعی‌نژاد، با اشاره به برنامه پیش‌بینی شده به منظور افزایش میزان تولیدات مجتمع فولاد مبارکه اصفهان تا پایان برنامه پنجم توسعه، افزود: در صورت طی شدن صحیح روند توسعه این مجتمع، تا پایان سال ۹۲ میزان تولیدات سالانه فولاد مبارکه اصفهان به ۱۰ میلیون تن در سال خواهد رسید.

وی اظهار داشت: در افق پیش‌بینی شده مجتمع فولاد مبارکه، دستیابی به تولید ۵/۴۲ تن فولاد تا پایان برنامه پنجم توسعه کشور و قرار گرفتن در مرز تولید ۱۰ میلیون تن در سال مد نظر قرار گرفته است که امیدواریم با برنامه‌ریزی‌های معقول و منطقی به این میزان دست یابیم.

مدیرعامل مجتمع فولاد مبارکه اصفهان در ارتباط با چگونگی دستیابی به این میزان تولید تصریح کرد: با اجرای سه طرح توسعه‌ای در مجتمع فولاد مبارکه و در صورت اجرای تمامی برنامه‌های پیش‌بینی شده، میزان تولید محصولات فولادی در این واحد عظیم صنعتی به ۱۰ میلیون تن در سال ۹۲ خواهد رسید.

وی به اجرای طرح‌های توسعه‌ای مجتمع فولاد مبارکه اشاره کرد و ادامه داد: بخش قابل توجهی از طرح‌های توسعه‌ای در دست اجرای مجتمع فولاد مبارکه تا پایان سال جاری آماده بهره‌برداری خواهد بود که همین میزان طرح‌های به بهره‌برداری رسیده نیز سهم قابل توجهی در افزایش میزان تولید خواهد داشت.

سمیعی‌نژاد با اشاره به اینکه اجرای بخشی از طرح‌های در حال توسعه مجتمع فولاد مبارکه اصفهان باید در ارتباط تنگاتنگ میان بخشی به نتیجه برسد، اضافه کرد: برخی از نیازهای زیربنایی طرح‌های توسعه‌ای فولاد مبارکه باید از سوی دیگر دستگا‌ه‌ها در اختیار این مجتمع بزرگ صنعتی

قرار گیرد که متاسفانه در این زمینه با موانعی روبه‌رو هستیم.

وی با اشاره به اشتغالزایی مستقیم توسعه مجتمع فولاد مبارکه تاکید کرد: بهره‌برداری از طرح‌های توسعه‌ای فولاد مبارکه ۱۵ هزار شغل مستقیم ایجاد می‌کند که امیدواریم تمامی دستگاه‌های استان اصفهان و کشور در راستای توسعه سریع‌تر این مجتمع تمامی توان خود را به کار گیرند.

مدیرعامل مجتمع فولاد مبارکه اصفهان از تمامی دستگاه‌های فعال در حوزه صنعت خواست همکاری ویژه‌ای با این مجتمع صنعتی داشته باشند تا طرح‌های در دست اجرای این شرکت در سریع‌ترین زمان ممکن به بهره‌برداری برسد و زمینه اشتغالزایی بیشتری فراهم شود.

وی مجتمع فولاد مبارکه را یکی از شرکت‌های زیربنایی کشور دانست و گفت: شرکت فولاد مبارکه یکی از شرکت‌های زیربنایی توسعه اقتصادی کشور محسوب می‌شود و به یقین توفیق این شرکت در پیشبرد اهداف توسعه کشور بسیار موثر خواهد بود.

طرح توسعه فولاد مبارکه سه سال از برنامه عقب است

سمیعی‌نژاد با تاکید بر لزوم سرعت گرفتن اجرای طرح‌های توسعه‌ای مجتمع فولاد مبارکه بیان داشت: طرح توسعه مجتمع فولاد مبارکه اصفهان سه سال از برنامه پیش‌بینی شده عقب افتاده و در همین ارتباط از مسوولان درخواست می‌کنیم اهتمام ویژه‌ای به این مجتمع صنعتی کشور داشته باشند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به احداث نخستین کارخانه گندله‌سازی در اصفهان توسط مجتمع فولاد مبارکه اشاره کرد و افزود: در آینده نزدیک و با بهره‌گیری از دانش بومی، نخستین کارخانه گندله‌سازی در استان اصفهان احداث می‌شود.

مدیرعامل مجتمع فولاد مبارکه اصفهان در ارتباط با چگونگی احداث این کارخانه گندله‌سازی در استان اظهارداشت: عملیات احداث نخستین کارخانه گندله‌سازی در صنعت فولاد با دانش بومی متخصصان داخلی از مراحل طراحی تا ساخت به زودی در استان اصفهان آغاز می‌شود.

وی تصریح کرد: عملیات آغاز احداث این کارخانه در آینده‌ای نزدیک و با حضور وزیر صنایع و معادن و امضای نقشه‌های تهیه شده به طور رسمی در اصفهان آغاز خواهد شد.

۹۰ درصد قطعات مورد نیاز فولاد کشور بومی سازی شده است

سمیعی‌نژاد به بومی‌سازی دانش تولید در کشور اشاره کرد و بیان داشت: بومی سازی دانش تولید بیش از ۹۰ درصد قطعات مورد نیاز صنعت فولاد در کشور یکی از توفیقات سال‌های اخیر در صنایع فولاد کشور بوده که نقش بسیاری در جلوگیری از نیاز به کشورهای بیگانه داشته است.

وی با تاکید بر اینکه فعالیت در عرصه‌های مختلف صنعتی نیازمند برنامه‌ریزی‌های مدون است، اضافه کرد: به یقین می‌توان با برنامه‌ریزی‌های دقیق و منسجم در ارتباط با تولید صنایع فولادی در کشور، حضور محصولات کشورهای بیگانه را در بازارهای داخلی کاهش داد.

مدیرعامل مجتمع فولاد مبارکه اصفهان تاکید کرد: به عنوان مهم‌ترین برنامه، مهندسی معکوس و ساخت کامل کارخانه‌های فولاد در دستور کار قرار گرفته است.