گروه بورس کالا- روند بازار داخلی پتروشیمی روز گذشته نزولی بود. به گفته فعالان بازار، با توجه اینکه محصولات پتروشیمی در بورس کالا با حداکثر 5 درصد بالای فوب به فروش می رسد، بازار داخلی نیز متاثر از این معاملات با روند کاهشی روبه‌رو شده است.

البته برخی از آگاهان بازار به اختلاف نرخ محصولات پتروشیمی در بورس و بازار داخلی اشاره می‌کنند و معتقدند این اختلاف نرخ تنها ایجاد رانت کرده است.
در این روز همچنین فعالان بورس، به مشکلات کارگزاران در خصوص تخصیص کالاهای خریداری شده به مشتریان ابراز نگرانی کردند. با این حال به اعتقاد آگاهان بازار چتر حمایتی دولت تا پایان سال برداشته خواهد شد و کنترل قیمت‌ها شکسته می شود و به این ترتیب احتمال افزایش قیمت‌ها در سال جدید وجود خواهد داشت. با این حال بیشتر فعالان اقتصادی، رشد قیمت محصولات پتروشیمی را در ماه‌های پایانی سال منتفی می دانند و روند قیمت‌ها را نزولی پیش‌بینی می‌کنند و می‌گویند: بسیاری از تاجران به دلیل ایجاد محدودیت‌ها و ترس از مبادلات از بازار کناره‌گیری کرده‌اند و تا زمان مساعد قصد برگشتن به چرخه مبادلات را ندارند.
در این روز بازار داخلی پی وی سی به دلیل عدم تایید معامله روز سه‌شنبه اندکی با جنب و جوش همراه شد. در معاملات روز سه‌شنبه رینگ پتروشیمی معامله پلی وینیل کلراید ۶۵۵۸ و ۷۰۵۴ توسط ناظر تالار حذف شد. به گفته فعالان بورس، در این روز ناظر تالار نتوانست عرضه و تقاضا را به دلیل سهمیه‌بندی‌های فراوان با یکدیگر مطابقت دهد و به این ترتیب عرضه این دو کالا به روز چهارشنبه موکول شد.
عرضه 200 تنی پی وی سی آبادان نیز در روز سه‌شنبه با افزایش عرضه روبه‌رو شد و به این ترتیب 345 تن پی وی سی 65 با نرخ پایه 987 تومان عرضه و با نرخ یک هزار و 36 تومان معامله شد.
البته روند نرخ پی وی سی در بازارهای جهانی به گفته فعالان اقتصادی، رو به پایین ارزیابی می‌شود. با این حال گفته می‌شود نرخ پی‌وی‌سی ۷۰۵۴ در روزهای آتی با رشد در بازار داخلی روبه‌رو شود؛ چرا که خط تولید این کالا با S۶۰ تعویض شده است، همچنین گفته می‌شود یکی از خطوط تولید پتروشیمی آبادان نیز تعمیر (اورهال‌) شده است.