در معاملات هفته گذشته با توجه به تعطیلات کریسمس و شروع تعطیلات سال نو میلادی، اخبار چندانی در خصوص تحولات بازار جهانی بیلت منتشر نشد و در مجموع تعطیلات موجب حاکم شدن شرایط آرامی بر بازار شده است و صادرکنندگان بیلت در حالی به تعطیلات سال نو رفتند که قیمت بیلت در اغلب بازارهای عمده جهانی در هفته پایانی سال به بالاتر از 600 دلار/تن، فوب رسید که بالاترین قیمت در طول سال 2010، به جزء قیمت‌های ماه آوریل، محسوب می شود.

به گزارش سایت سی ولکس کالا به نقل از متال بولتن تحلیلگران بازار معتقدند که تحت تاثیر قیمت بالای آهن قراضه و پیش بینی تداوم آن، محدودیت عرضه بیلت و بهبود تقاضای خرید به ویژه از سوی کشورهای خاورمیانه، از نیمه دوم ماه ژانویه سال ۲۰۱۱ و با از سرگیری فعالیت‌های اقتصادی، قیمت بیلت مجددا رو به افزایش بگذارد.
تازه‌ترین اطلاعات از بازار ترکیه حاکی است، در هفته مورد بررسی قیمت معاملاتی بیلت تغییر چندانی نداشته است، حتی گفته می شود در روزهای پایانی سال، تولیدکنندگان بیلت ترکیه برای جلب مشتری بیشتر بعضا در قیمت‌های فروش خود تخفیفاتی در نظر می گیرند.
همچنین تازه‌ترین قیمت فروش بیلت در بازار داخلی ترکیه در پایان سال ۲۰۱۰ به‌طور متوسط ۶۲۰-۶۱۰ دلار/تن(تحویل درب کارخانه) بوده است.
همچنین، قیمت معاملاتی بیلت صادراتی ترکیه نیز معادل 620-610 دلار/تن، فوب اعلام شده است.هر چند قیمت پیشنهادی تولیدکنندگان، همانند هفته گذشته، معادل 645-640 دلار/تن، فوب اعلام شده است.
قیمت بیلت پیشنهادی کشورهای CIS به مقصد ترکیه نیز ۶۴۵-۶۴۰ دلار/تن، سی اف آرگزارش شده است که نسبت به هفته قبل رشد نشان می دهد.
اطلاعات موجود نشان می دهد که تولیدکنندگان بیلت کشورهای CIS، سال 2010 را با قیمت معاملاتی 610-600 دلار/تن،فوب دریای سیاه و 630-610 دلار/تن، فوب دریای خزر به پایان رساندند، در حالی‌که سفارش خود را برای ماه ژانویه 2011 تکمیل کرده‌اند. به عقیده اغلب فعالان بازار و با در نظر گرفتن شرایط بازار، احتمال رشد مجدد قیمت از اواسط ژانویه سال 2011 وجود دارد.
در هفته مورد بررسی، قیمت معاملاتی بیلت بر مبنای سی اف آر بنادر کشورهای منطقه خلیج فارس ۶۵۰-۶۴۰ دلار/تن، سی اف آر اعلام شده است که در مقایسه با هفته قبل تغییر چندانی نداشته است و با توجه به بهبود فعالیت خرید بیلت توسط تعدادی از کشورهای منطقه در هفته های پایانی سال، پیش بینی می‌شود که روند بهبود تقاضای خرید توسط کشورهای منطقه در شروع سال ۲۰۱۱ ادامه یابد.
در هفته مورد بررسی، قیمت بیلت در اغلب مناطق چین از روند نزولی برخوردار بوده است. قیمت بیلت در بازار داخلی چین (با احتساب 17 درصد مالیات بر ارزش افزوده) برای گرید 20mnsi، 4320 یوآن/تن (653 دلار/تن) اعلام شده است که نسبت به هفته گذشته حدود 13 یوآن/تن کاهش داشته است. قیمت بیلت با کیفیت Q235 و Q195، 4197 یوآن/تن(634 دلار/تن) بوده است که در مقایسه با هفته قبل بالغ بر 20 یوآن/تن افت نشان می دهد. قیمت بیلت صادراتی چین معادل 786-785 دلار/تن، فوب اعلام شده است که نسبت به هفته قبل ثابت بوده است.