ایسنا- به دنبال کاهش سهمیه‌بندی فروش مواد اولیه پتروشیمی در بورس کالا، تردید از ادامه عرضه این محصولات به‌دنبال تشدید اعتراض خریداران قوت گرفت.حسن میرحیدری - یک فعال صنعتی، در پاسخ به تحقق وعده‌های داده شده در خصوص کاهش قیمت مواد اولیه پتروشیمی با بیان مطلب بالا افزود: نزدیک به دو هفته است که عرضه مواد اولیه پتروشیمی با قیمت‌های جدید کاهش یافته است. وی با بیان اینکه عرضه پتروشیمی‌ها پایین است و نیاز داخلی را تامین نمی‌کند، خاطرنشان کرد:‌ در حال حاضر، اغلب واحدها بخشی از مواد اولیه مورد نیاز خود را وارد می‌کنند. وی افزود: ما نزدیک به سه هفته است که موفق نشده‌ایم ماده پلی اتیلن به عنوان مواد اولیه مورد نیازمان را به طور کامل دریافت کنیم. وی در همچنین در پاسخ به این که آیا وعده عرضه مستقیم مواد اولیه پتروشیمی به واحدهای صنعتی جهت حذف واسطه‌ها در بورس تحقق یافته است‌؟ تصریح کرد: وعده‌هایی در این خصوص داده شده که عرضه مواد اولیه به واحدهای صنعتی دارای پروانه به طور مستقیم صورت گیرد، اما تاکنون این موضوع تحقق نیافته است.

فروش مستقیم به واحدهای پتروشیمی

چندی پیش وزیر صنایع و معادن در نشست خبری از کاهش قیمت مواد اولیه محصولات پتروشیمی خبر داده و خاطرنشان کرده بود که برای حذف واسطه‌ها از بازار، عرضه مواد اولیه پتروشیمی به واحدهای صنعتی به صورت مستقیم ودر حد نیازهای آن‌ها صورت گیرد.

نایب‌رییس هیات‌مدیره شرکت سبلان پلاستیک در خصوص اثرات طرح هدفمند کردن یارانه‌ها بر قیمت‌های تمام شده واحدهای تولیدکننده محصولات پلاستیکی گفت: افزایش هزینه‌های انرژی، قیمت تمام شده محصولات را بالا می‌برد. وی ادامه داد: ۹۰ درصد از محصولات تولیدی ما صادراتی است که این امر مطمئنا موجب تضعیف در بازارهای جهانی خواهد شد. ما در حال جایگزینی ماشین‌آلات جدید با مصرف کمتر با ماشین‌آلات قدیمی هستیم.